۴۰ رصد خانه‌های فرهنگی کشور تجمیع شدند/ ایجاد یک ستاد واحد

اقتصاد ایران: سمنان- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور از ایجاد مرکز ستادی با عنوان مرکز رصد و برنامه‌ریزی و ارزیابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تجمیع ۴۰ رصد خانه‌های فرهنگی کشور خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رصد و دیده بانی در کنار شناخت اولویت‌ها در حوزه علم و فناوری در جامعه یکی از وظایف شورای عالی انقلاب است، تاکید کرد: نظارت و بازرسی و اثر سنجی فرهنگی در حوزه مسابقات و رویدادها یکی از تأکیدات ما در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق این اهداف مرکزی راه اندازی شده که بتواند کار رصد وضعیت فعلی را در دستور کار قرار دهد، افزود: مجموعه رصد خانه‌های فرهنگی و علمی در کشور در این مرکز همراه خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه ۴۰ رصد خانه فرهنگی در کشور وجود دارد که در حوزه علم و فناوری و فرهنگی و … معضلات و مسائل را رصد می‌کنند، تاکید کرد: این رصد خانه‌ها در واقع اولویت‌ها را شناسایی می‌کنند.

خسروپناه از ایجاد مرکز ستادی با عنوان مرکز رصد و برنامه‌ریزی و ارزیابی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تجمیع ۴۰ رصد خانه فرهنگی کشور خبر داد و گفت: مجموع داده‌ها از مجموعه‌های رصدی در این ستاد گرد هم آمده، تحلیل و دسته بندی می‌شود و بر اساس آن اسناد نوشته و تدوین خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت‌ها و راهبری و هدایت‌های دستگاه‌های فرهنگی از طریق همین داده‌هایی صورت خواهد گرفت که توسط مرکز رصد گردآوری می‌شود، ابراز کرد: از این منظر، رسالت مرکز رصد و برنامه‌ریزی بسیار اهمیت دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: ۱۴ اولویت در زمینه شناخت مسائل و اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی و… در این زمینه ایجاد شده که اقدامات رصدی بر مبنای آن انجام می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ