دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران برگزار شد

اقتصاد ایران: دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران، از صبح چهارشنبه در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین خلیلی رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران، در افتتاحیه همایش که صبح چهارشنبه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار کرد: این همایش بزرگ‌ترین گردهمایی ملی داروسازان کشور است که هر ساله بیش از ۲ هزار نفر شرکت کننده دارد.

وی افزود: همکاران کادر اجرایی و علمی ما از حدود ۶ ماه قبل از برگزاری این همایش، برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری دارند و بحث یافته‌های نوین در حوزه دارو، داروسازی بالینی، دارودرمانی و مسائل روز را رصد می‌کنند.

خلیلی بیان کرد: امسال با مشارکت ۱۰۰ نفر ۵۴ کارگاه عمومی و تخصصی تدوین شده است همچنین ۱۳۳ سخنران از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش ارائه مطلب خواهند داشت.

در ادامه، جمشید سلام زاده رئیس انجمن داروسازی بالینی ایران، با بیان اینکه همایش‌های داروسازی بالینی همه ساله به صورت منظم برگزار می‌شود اظهار کرد: در این همایش همکاران داروساز با جدیدترین روش‌های دارودرمانی ها و داروها آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این همایش بر مباحث اصلی مانند نحوه مدیریت بیماری‌ها و نقش داروساز برای مشاوره بیماران همچنین توصیه‌ها درباره داروهای مصرفی، نکات مهم برای عوارض و تداخل داروها، راهنمایی بیمار و مشاور به آنان در داروخانه‌ها تمرکز می‌شود.

سلام زاده درباره وضعیت داروسازی بالینی در ایران گفت: این رشته در بین رشته‌ها رشته نوپایی است و قدمت ۳۰ ساله دارد وضعیت رشته داروسازی بالینی در ایران ایده آل نیست زیرا تعداد متخصص داروسازی بالینی کم است لذا نظام سلامت باید برای تخصیص ردیف‌های استخدامی و ترفیع جایگاه این افراد تعریف مشخص‌تری انجام دهد.

وی بیان کرد: همین تعداد کم متخصص بالینی به واسطه علاقه خود نسبت به رشته خود مقبولیت خوبی در تیم پزشکی ایجاد کرده اند که نقطه قوتی در این زمینه است.

پیمان ارفع دبیر اجرایی کنگره نیز در ادامه، اظهار داشت: این همایش هرساله از سال ۸۹ برگزار می‌شود که در ۳ سال اخیر به دلیل کرونا، فقط یک بار به صورت مجازی برگزار شد و امسال برای اولین بار بعد از سه سال به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: استقبال خوبی از این همایش شده است و بیش از ۱۸۰۰ نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده اند.

دوازدهمین همایش داروسازی بالینی از ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به مدت ۳ روز در سالن همایش رازی برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ