واردات محصولات پتروشیمی روسیه به ایران و حضور چند شرکت بورسی در نمایشگاه

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با معرفی چند شرکت بورسی در نمایشگاه روس پلاست از امکان واردات برخی محصولات روسی به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرتضی شاه میرزایی درحاشیه نمایشگاه روس‌پلاست که با حضور پتروشیمی های بورسی و فرابورسی مارون، امیرکبیر، شازند، تبریز و آریاساسول و شرکت‌های فعال در حوزه کامپاند و مستربچ برگزار شده،اعلام کرد: پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت‌های روس بیشتر در حوزه تبادل خدمات فنی و مهندسی، صدور فناوری و به‌ویژه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی است.

 صنعت پتروشیمی ایران با وجود ۴۴ سال تحریم‌ و به گواه شرکت‌های خارجی از جمله روسی یکی از برترین‌ها در منطقه خاورمیانه بوده و دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۹۲ میلیون تنی است.

با انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهایی میان شرکت‌های صنعت نفت ایران با طرف‌های روس با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری، فرصت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاران روسی ایجاد شده که در حوزه‌های بالادست، میان‌دست و پایین‌دست صنعت پتروشیمی حضور داشته باشند.

هم‌اکنون روسیه می‌تواند برخی محصولات پتروشیمی مازاد نیاز مانند گروه استایرن و پلی‌پروپیلن را به ایران صادر کند و در مقابل خدمات فنی و مهندسی به‌ ویژه در حوزه فناوری و کاتالیست‌ها وارد کند.

ذخایر غنی نفت و گاز ایران، نزدیکی به آب‌های آزاد، دسترسی آسان به بازارهای صادراتی همچون هند، چین و کشورهای شرق آسیا و کشورهای حوزه آفریقا، نیروی کار متخصص، بومی‌سازی فناوری، ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت و قیمت تمام‌شده پایین از مزیت‌های برتر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران است و دولت با تمهیدات ویژه آماده حضور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های دوجانبه با کشورهای خارجی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ