امام خمینی (ره ) به نسل امروز و آینده فرهنگ و هویت بخشید

اقتصاد ایران: اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره ) به نسل امروز و آینده فرهنگ و هویت بخشید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار داشت: انگیزه‌های الهی و افزایش رضایتمندی عمومی باید سرلوحه کار مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت خدمت صادقانه مدیران و دستگاه‌ها به مردم و توجه به رفع مشکلات آنها گفت: پست‌های مدیریتی در جامعه ایران اسلامی موهبتی الهی است و خادمان مردم در دستگاه‌های اجرایی باید با رعایت اصل اخلاق مداری، امانتداری و صداقت در جهت تسهیل امور مردم گام بردارند.

وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال بیان کرد: مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار سال با عزم و اراده و تلاش مضاعف محقق می‌شود و وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا بسیار سنگین است.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه صیانت از حقوق ملی و بیت‌المال رسالت خطیر مدیران است، گفت: خیانت به اموال مسلمین گناهی نابخشودنی است و همه باید تلاش کنند ریالی از بیت‌المال هدر نرود.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در گرامیداشت مناسبت‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد بیان کرد: حضور ملت ایران و مردم ولایتمدار استان مرکزی در آئین‌های سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) نشان از وفاداری ملت به آرمان‌ها و خط امامین انقلاب است و خداوند با انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل به ملت ایران عزت و سربلندی داد و همه باید قدردان باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دست مردم و مسئولان امانت است و مدیران خود را طلبکار مردم ندانند و تمام قد در جهت حل مشکلات جامعه و توسعه همه جانبه کشور تلاش کنند، گفت: قطعاً مشکلات اقتصادی با تقویت تولید در بخش‌های مختلف کشور و پای کار آوردن روحیه‌های جهادی و انقلابی حل می‌شود و نیاز به همت‌های بلند دارد و تنبلی و سستی آفت کشور است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) موهبتی بود که نصیب ملت ایران شد و آحاد مردم و مسئولان باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانند و در جهت تحقق اهداف آن تلاش کنند و پشتوانه این ملت فرهنگ امام حسین (ع) و عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اگر چه کمبودها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما این نباید باعث شود که برخی افراد ارزش‌ها و ارکان والای نظام اسلامی را زیر سوال ببرند و آب در آسیاب دشمن بریزند، بلکه همه باید دست در دست یکدیگر برای حل مشکلات تلاش کنند.

وی تاکید کرد: مقابله با فساد سیستمی در کشور همواره باید در دستور کار باشد و مبارزه با فساد اداری و مالی و اجرای عدالت اجتماعی مهمترین تکلیف حلقه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان است که می‌تواند نشاط و تحرک اقتصادی و اجتماعی را رقم بزند.

دری نجف آبادی بیان کرد: حکومت جمهوری اسلامی با جانفشانی بیش از ۲۳۰ هزار شهید در دفاع مقدس و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور امروز به یک قدرت مطلق در منطقه و جهان تبدیل شده است و به‌همین دلیل بار مسئولیت در این نظام بسیار سنگین است و مدیران باید از تمام ظرفیت خود هم برای حفظ نظام اسلامی و هم برای تقویت قوای اقتصادی کشور و معیشتی مردم تلاش کنند.

وی افزود: اقتدار و عظمت نظام اسلامی باعث شده که دشمنان هر روز توطئه‌های جدیدی بر علیه ما طراحی کنند و در چنین شرایطی می‌طلبد آحاد مردم و مسئولان نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند

امام جمعه اراک ادامه داد: پژوهشگران و دانشگاهیان باید تحقیقاتی در زمینه اوضاع و احوال کشور و جهان قبل از سال ۴۲ داشته باشند تا برای مردم و نسل جوان جامعه مشخص شود امام خمینی (ره) چگونه این شجره طیبه را بنا نهادند که امروز شاهد دستاوردهای ارزشمند آن هستیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به نسل امروز و آینده فرهنگ و هویت بخشید، گفت: امروز ما وظیفه داریم که اندیشه‌ها و آرمانهای امام خمینی (ره) را گسترش و تعمیق دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماه ذی الحجه سرشار از معنویت است و مراسم معنوی حج، سرمایه حیات جاودانه است و انسان را به افق توحید نزدیک‌تر می‌کند که این مهم تنها با اجرای دقیق دستورات عبادی حج حاصل می‌شود

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ