با سرمربی والیبال بانوان از اظهارنظرهای غیرکارشناسی تا جنگی که برخی بازیکنان آن را درک نمی‌کنند

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در خصوص وضعیت تیم ملی و حواشی ایجاد شده درباره لیست بازیکنان توضیحاتی را بیان کرد.

فاطمه رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی والیبال بانوان کشورمان اظهار داشت: اردوهای تیم ملی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشتیم و اردوی پایانی با ۱۵ بازیکن خواهد بود. آخرین اردویی هم که داریم متصل به بازی‌های تدارکاتی تایلند است. با توجه به این که امسال تعداد زیادی از بازیکنان تغییر کردند میانگین تیم ملی والیبال بانوان درحال حاضر به ۲۳ سال رسیده است. تعدادی از بازیکنان تیم ملی هم بودند که تجربه حضور در بازی‌های بین المللی را نداشتند. در ادامه هم با توجه به پتانسیلی که بازیکنان تیم ملی داشتند شرایط تمرینی را به سمتی بردیم که بازیکنان بتوانند در میادین بین المللی هم بازی کنند و حضور داشته باشند.

وی افزود: اردویی که قبل از اعزام به مسابقات تدارکاتی خواهیم داشت به نوعی است که بازیکنان به شکل بازی حریفان ما در چلنجر کاپ تمرین خواهند کرد. مربیان تیم ملی تمرینات را به شکلی طراحی کردند که بتوانند به خوبی با حریفان خود بجنگند. همین موضوع به بازیکنان کمک می کند تا بدانند که با چه توانی باید وارد این مسابقات شویم.

* با تلاش مسوولان فدراسیون 3 بازی تدارکاتی در تایلند خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی والیبال بانوان پیش از رقابت‌های چلنجر کاپ گفت: با توجه به تلاش مسوولان فدراسیون والیبال با تیم زیر ۲۱ سال تایلند دیدار تدارکاتی خواهیم داشت. این تیم از بهترین تیم‌های تایلند است که قرار است به مسابقات جوانان جهان اعزام شود. همچنین تیم دوم تایلند محسوب می‌شود که شرایط خوبی دارد تا بتوانیم خودمان را برای چلنجر کاپ آماده کنیم. این دیدارهای تدارکاتی هم با توجه به حضور تیم ملی اصلی در لیگ جهانی تنها برای ملی پوشان کشورمان میسر بود. ما ۶ روز در تایلند خواهیم بود و در این ۶ روز ۳ بازی تدارکاتی با این تیم خواهیم داشت.

* شناختی از ترکیب جدید چین تایپه نداریم

وی در ادامه تصریح کرد: در مسابقات چلنجر کاپ حدود ۱۲ تیم حضور دارند که ما با چین تایپه و هنگ کنگ همگروه هستیم و برای ما نتیجه این بازی‌ها بسیار حائز اهمیت است چرا که اگر به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شویم دیدارهای راحت تری خواهیم داشت و می‌توانیم نتیجه بهتری را کسب کنیم. چین تایپه تیمی است که سرعتی بازی می کند و با نمایندگان آنها در جام باشگاه های آسیا هم بازی کردیم. اما ترکیبی که در حال حاضر دارند کاملا ناشناخته است و در مسابقاتی هم حضور نداشته است تا بتوانیم این تیم را آنالیز کنیم. با توجه به شناخته گذشته طرح و برنامه ریزی برای مسابقه با این تیم انجام داده‌ایم. 

* اعزام تیم ملی به بازی‌های آسیایی خبر خوبی برای والیبال بانوان ایران است

رشیدی در خصوص حضور بانوان در بازی‌های آسیایی بعد از سال ها عنوان کرد: همه این اتفاقات نشانه تلاش و زحمات فدراسیون مخصوص نایب رئیس بانوان است که توانستند با کمیته ملی المپیک صحبت کنند تا تیم ملی والیبال بانوان راهی این رقابت‌ها شود. بازی‌های آسیایی مسابقات سختی برای ما خواهد بود چرا که انتظارات از تیم ملی والیبال بانوان بالا خواهد بود و همین موضوع کار ما را سخت می کند. والیبال در مسیر پیشرفت قرار دارد و این موضوع از نظر مسوولان کمیته ملی المپیک دور نمانده است و طبیعتا بعد از 50 سال می خواهیم برای اولین بار راهی این مسابقات شویم. این خبر خوبی برای والیبال بانوان و بازیکنان است و تمام تلاش خودمان را می کنیم تا در این مسابقات بهترین نتیجه را کسب کنیم. 

سرمربی تیم ملی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا که پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار خواهد شد گفت: ما قبل از بازی‌های آسیایی مسابقات قهرمانی آسیا را هم خواهیم داشت که در این رقابت‌ها هم محک جدی خواهیم خورد. ما در سال گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی توانستیم طلسم کسب مدال را بشکنیم و نایب قهرمان شویم که با توجه به قرار گرفتن بازیکنان تیم ملی در این فضا فکر میکنم که در ادامه راه موفقیت خوبی برای والیبال بانوان رقم بخورد تا دختران والیبالیست ما بیشتر دیده شوند.

* محدودیت و مشکلات در والیبال بانوان  باعث شد، تنها 24 بازیکن را در اختیار داشته باشیم

وی درباره حواشی لیست تیم ملی والیبال بانوان به اشاره به کمبود بازیکن در این رشته ورزشی تأکید کرد: من همیشه در این خصوص صحبت کرده‌ام و اعلام کرده ام که بازیکنان زیادی در والیبال بانوان نداریم که بتوانند در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند. محدودیت ها و مشکلاتی که وجود دارد باعث شد تا ما بازیکنان محدودی را در تیم ملی در اختیار داشته باشیم. من در ابتدای کار 30 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کردم که در نهایت 24 بازیکن در اردوی تیم ملی حضور پیدا کردند و از بین آنها هم بازیکنانی که شرایط بهتری داشتند را انتخاب کردیم. برای مسابقات جام باشگاه آسیا تیم پیکان که قهرمان ایران شده بود حق داشت که با بازیکنان و کادر خود در این رقابت‌ها حضور پیدا کند. اما با توجه به نگاه باشگاه پیکان و اهمیت دادن به والیبال بانوان طی جلساتی که بین مسئولان باشگاه پیکان و فدراسیون برگزار شد که در ادامه نگاه مسئولان باشگاه پیکان ملی شد و بازیکنانی که شاکله تیم پیکان را تشکیل می دادند همه ملی پوشان بودند.

رشیدی در این خصوص افزود: بعد از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با مسئولان فدراسیون جلسه ای را برگزار کردیم و در آن جلسه تصمیم گرفتیم که تا از بازیکنان جوان تر و جدید استفاده کنیم و برای تیم ملی پرورش دهیم و پشتوانه سازی کنیم تا بتوانیم در 3 رویداد پیش رو به خوبی ظاهر شویم. با توجه به این تصمیم با کمک مسئولان و کادرفنی تیم ملی بازیکنانی را انتخاب کردیم که بتوانند در برنامه‌های تیم ملی حضور داشته باشند. پیراهن تیم ملی ارزش بالایی دارد و قطعا همه افراد این را نمی توانند درک کنند که باید برای تیم ملی بجگند و هزینه بدهند. حضور مداوم بازیکنان در اردوهای تیم ملی بدون هیچ چشم داشتی و دوری از خانواده به مراتب سخت تر از آقایان است.

* همیشه جسارت بازیکنان باعث می‌شود پیروزی‌ها رقم بخورد

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که هدف و ادامه راه برای کادر فنی در خصوص انتخاب بازیکنان چگونه خواهد بود گفت: بازیکنان تیم ملی در حال حاضر تمام تلاش خود را می‌کنند و فکر می‌کنم بازیکنان تیم ملی این جسارت را دارند که به پیروزی هایی که لایق آن هستند برسند. همیشه جسارت بازیکنان است که باعث می‌شود پیروزی ها رقم بخورد. انتخاب بازیکنانی که بتوانند تمرینات صبح و بعد از ظهر را انجام دهند و دوری از خانواده برای آنها مشکل نباشد را در اختیار داشته باشیم. امیدوارم تمام زحمات و تلاش ما برای پرورش بازیکنان جوان باعث شود تا سال اینده لیگ پویا تری را داشته باشیم. در واقعا هرچقدر لیگ ما پویاتر باشد باعث می شود ما تیم ملی را از بین 40 بازیکن انتخاب کنیم نه این که نهایتا 24 بازیکن را در اردوی تیم ملی داشته باشیم تا بازیکن انتخاب کنیم. 

* با 14 بازیکن اصلی برای دیدارهای تدارکاتی به تایلند خواهیم رفت

وی در خصوص چگونگی اعزام بازیکنان به مسابقات چلنجر کاپ هم بیان کرد: در حال حاضر 20 بازیکن را برای بازیهای چلنجر کاپ معرفی کردیم و همه بازیکنان آماده هستند تا در صورت نیاز بتوانند به تیم ملی کمک کنند. برای اردوی پیش رو 15 بازیکن را دعوت کردیم و بقیه بازیکنان زیر نظر مربیان آمادگی خود را حفظ خواهند کرد. ما برای مسابقات چلنجر کاپ با 14 بازیکن وارد این رویداد خواهیم شد و با توجه به زمان کمی هم که داریم با 14 بازیکن اصلی به تایلند خواهیم رفت و بعد از دیدارهای تدارکاتی از تایلند مستقیم راهی محل برگزاری مسابقات خواهیم شد. 

* برخی در مورد ترکیب تیم ملی تنها نظر شخصی خود را می‌گویند

رشیدی در پایان با اشاره به خورده گرفتن بعضی ها به لیست تیم ملی والیبال بانوان خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم باید توجهات به والیبال بانوان بیشتر شود. چرا که خیلی از دوستان اطلاعات دقیقی از والیبال بانوان ندارند و صحبت هایی که می کنند فکر می کنند روی کاغذ عملی است در صورتی که باید اطلاعات بیشتری کسب کنند و ببینند چند نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند، بعد در خصوص بازیکنان و تیم ملی صحبت کنند. این صحبت ها تنها نظرات شخصی خودشان است که می گویند و هیچ اطلاعاتی در خصوص اردوهای تیم ملی و روند تلاش بازیکنان ندارند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ