آقای رئیس جمهور! اوضاع نابسامان سازمان نظام روانشناسی را سامان دهید

اقتصاد ایران: انجمن مشاوره ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن انتقاد از عملکرد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام‌ کرد:مهم­ترین پرسش ما از شما این است که طبق کدام قانون، انتخابات این سازمان سه سال به تعویق افتاده است؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس٬ انجمن مشاوره ایران در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور٬ اعلام کرده است:‌تاریخ پرفراز و نشیب ما انقلابی را به خود دیده که زیربنای اصول خود را بر فرهنگ بنانهاده است، اما آنچه امروز بر جان و تن ما رخنه کرده گویی مسئولیت فرهنگ را به دوش نمی‌­کشد.

وضعیت موجود جامعه کنونی نشان می­‌دهد که امروزه معیشت و توجه به اصلاح و بهبود آن امری واجب و ضروری است اما به نظر می‌­رسد این نکته فراموش شده است که "فرهنگ"؛ همان نقطه عطفی است که ذهنیت ما را نسبت به معیشت می­‌سازد.

سال­هاست سیل بندهای ناامیدی و نارضایتی در جامعه­ ما تخریب می‌شوند اما  از ساختن سدّی برای محافظت از امید در مقابل آن خبری نیست. حال آنکه امید زاینده یک فرآیند سالم و و هماهنگ کننده  فعالیت‌های انسان در جهت قصدمندی هدف آفرینش است.

دانش روانشناسی مبتنی بر قصد آفرینش انسان و بکارگیری آن در تمام لایه­‌های  وجودی جامعه؛ همان گمشده‌­ای است که می­‌تواند حلقه­ اتصال مردم به امیدواری و آرامش باشد. در بیان ضرورت و اهمیت دانش روانشناسی و مشاوره همین بس که امروزه روانشناسی اقتصاد ، سیاست و مولفه­‌های آن، با  رسانه  تولید هژمون‌های مادگرایانه از طریق تبلیغات چرخ­دنده­‌های ساخت عملیات روانی جنگ­‌های ترکیبی را به حرکت در می‌­آورد و جوامع را  در جهت برده داری جدید جهانی با برده داری استکبار جهانی، مهندسی می­‌کند.

آنچه امروز برای هر مسئول باید روشن باشد ، این است که اداره­ مشاوره روان شناختی مردم از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است. اداره روان شناختی جامعه با اصالت­دهی به مولفه­‌های روان شناختی، بافت فرهنگی ، به ویژه  انسان­شناختی نیازمند افرادی است که علاوه بر دارا بودن دانش روز روان شناسی با فرهنگ اصیل جامعه به خصوص دغدغه‌های هویتی ایران عزیز آشنا باشد و خود را از منفعت­‌طلبی و جاه طلبی­های سیری ناپذیر و برآوردِ هزینه فایده­‌های شخصی دور کرده باشند.

جای تعجب است که مدیران جامعه این عرصه را به دست تصادف رها کرده و با وجود آنکه اصابت ترکش­‌های جنگ ترکیبی را به قلب جامعه ایران می­‌بینند، اما میدانی برای عمل در این رویا رویی تعریف نمی­‌کنند.

با کمال تأسف و تعجب هرچند سالها است مکررا مسئولین محترم را برای این وضعیت مورد سوال قرار داده‌ایم و عاجزانه تقاضای  وارد عمل شدن در این وضعیت و کمک به یافتن راه حلی اساسی  برای رسیدگی به آشوب­‌های روانیِ فراگیرِ موجود در جامعه در یک ساختار منظم و شایسته  مردمی به بزرگی مردم خط شکن ایران، کرده‌ایم؛ تنها با سکوت مواجه شده‌ایم و در مقابل با لابیگری‌های زشت  و سوء استفاده گری مکرر از قانون هزار سوراخ سازمان که کاندیدا و مجری و ناظر انتخابات را به یک مرجع واگذار کرده روبرو بوده‌ایم ؛ آن چنان که، گویا  هر چه بیشتر می‌گذرد، بیشتر به ناامیدی در این زمینه هل داده می‌شویم.

 بازهم با رییس جمهور محبوب و مردمی سخن می‌گوییم :آقای رئیس جمهور به کارخانه تعطیل جهت دهی به سبک زندگی و حل مسائل روان مردم به ویژه در زمان جنگ ترکیبی هم سری بزنید ؛لطفا به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور سری بزنید؛ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور؛ همان نهادی است که عهده ­دار حل این وضعیت بوده است و جواز ریاست آن را جناب عالی امضا می‌فرمایید اما هم ­اکنون اثری از این سازمان در میدان عمل دیده نمی‌­شود که هیچ، فعالیت‌های آن تنها در جهت حفظ جایگاه و سوء استفاده از موقعیت در جریان است و بهتر است بگوییم؛ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور زمان را به غلبه رخوت و ناامیدی در جامعه هدر می‌دهد.

برادر گرامی؛ جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، همان طور که می­دانید امضای جناب عالی؛ مجوز فعالیت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است. ما از شما سوال داریم که چگونه یک سازمان با چنین اهداف راهبردی و با این اهمیت در جهت سالم‌­سازی روح و روان جامعه، قادر است تا به این گونه قانون را دور بزند؟ ما از شما سوال داریم که چرا چنین سازمانی مجوز پیدا می­‌کند حدود پنج هزار روانشناس و مشاور جوان ما را پشت درهای بسته­ خود نگه دارد و از فعالیت قانونی آنها جلوگیری کند؟ مگر نه آنکه جامعه­ ما امروز به کمک روزافزون همین روانشناسان و مشاوران در لایه­‌های زیرین جامعه نیاز دارد؟

جناب رئیس جمهور محترم؛ آیا می­‌دانید شورای مرکزی سازمان روانشناسی و مشاوره کشور بیست سال است که بعضا عرصه را برای افرادی گسترانده که حتی مدارک تحصیلی آن­ها ربطی به مشاوره و روانشناسی ندارد؟ البته که قانون چنین نمی­خواهد اما چه بسیار راه­هایی که فرار از قانون را به سودجویان نشان می‌­دهند.

و اما مهم­ترین سوال ما از شما این است طبق کدام قانون، انتخابات این سازمان سه سال به تعویق افتاده است؟ تاریخ سازمان  به ویژه در سال‌های اخیر نشانگر این است که هرگاه  حرف از انتخاباتی سالم به میان آمد، قوانین سازمان یک روزه متولد شده و تکامل یک فرآیند سالم انتخاباتی را سقط جنین کرده‌­اند. همه­ ما اکنون می­‌دانیم که ریشه­‌های کنونی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در خاکی آرمیده‌­اند که رنگ آن رنگ بی­ قانونی، بی­نظمی و منفعت­‌طلبی‌­های نظام­‌مند است.

وقت آن است که میدان عمل این سازمان از دست نااهلان رها شود و سازوکارهای تاریخ انقضاء گذشته، جای خود را به نظامی متشکل از مشاوران و روانشناسانی بسپارد که طمع جایگاه نداشته و در جهت کارآمدی آن قدم برمی­‌دارند.

اینک آقای رییس جمهور مردمی و عزیز به کارخانه روان هم که سالهاست در گرو لابی کاران و قدرت طلبان گرفتار شده است سری بزنید.آقای رییس جمهور از جناب عالی انتظار داریم دستور و نظارت فرمایید تا انتخابات سازمان نظام روانشناسی در اولین فرصت ممکن به واسطه مراجع قانونی ذیصلاحی که مسیر دوره های قبلی انتخابات را طی نکند برگزار شود و افراد عالم ، دلسوز و مردمی اداره جریان روانشناختی کشور را متناسب با موقعیت فعلی به عهده گرفته و مشاوران و روانشناسان متعهد را از این سردرگمی رها سازند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ