مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبرداد:

اجرای ۵۰ برنامه به مناسبت هفته صنایع دستی

اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اجرای ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،ولی جهانی با گرامیداشت هفته صنایع دستی اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع دستی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در راستای اقتصادی سازی و اشتغال آفرینی، توجه شود.

وی از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در گیلان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به تفکیک در هفته صنایع دستی که از ۱۷ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به تشریح برنامه‌های صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان کرد: افتتاح اقامتگاه، کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع دستی، برگزاری مسابقه، جشنواره‌ها ورکشاپ ها و کارگاه‌های آموزشی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برتر، برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامه‌های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

جهانی از راه اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد خبر داد و اضافه کرد: قاسم آباد گیلان در حوزه لباس‌های سنتی شهرت جهانی دارد.

وی ادامه داد: برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و برترین‌های این حرفه از دیگر برنامه‌های هفته صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری ۳۰۰ جشنواره در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره‌ها بیش از ۵ هزار غرفه برای هنرمندان صنایع دستی در راستای عرضه تولیدات اختصاص داده شد.

جهانی با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت دارد، گفت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع دستی در گیلان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان، افزود: کیفی سازی، بسته بندی و برندسازی در راستای جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ