جزئیات پیوند کبد دختر ۱۴ ساله در تهران

اقتصاد ایران: اولین پیوند کبد کودکان به صورت مستقل در مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای کودک ۱۴ ساله با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، با همکاری و تلاش شبانه روزی واحد فراهم آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم آموزش دیده فوق تخصصی، پرستاری، بیهوشی، اتاق عمل و ایثار خانواده اهدا کننده عضو، جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ در یک عمل سنگین کبد اهداکننده بیمار مرگ مغزی پس از جداسازی و آماده شدن به دختر ۱۴ ساله پیوند شد. این بیمار در مرحله نارسایی حاد کبد قرار داشت که برای ادامه حیات نیازمند پیوند کبد بود.

هم اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش ICU بیمارستان تحت مراقبت است.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان با قدردانی از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو گفت: پیوند کبد جزو سخت‌ترین جراحی ها محسوب می شود.

فرآیند پیوند کبد کودکان در مرکز طبی به صورت مشترک با بیمارستان امام خمینی (ره) از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و تا به امروز ۱۰۵ مورد پیوند کبد کودکان انجام شده است. این اولین پیوند کبد کودکان به صورت مستقل است که ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ در مرکز طبی کودکان با موفقیت انجام شد.

این کار حاصل تلاش و هماهنگی تیم تخصصی متشکل از نصیر فخار جراح پیوند، تاسا کمک جراح، اشکان تقی زاده ایمانی متخصص بیهوشی و فلوشیپ پیوند اعضا، حسین علی مددی فوق تخصص گوارش و کبد کودکان، محمدتقی مجنون معاون درمان بیمارستان و تیم پرستاری است.

تعداد زیادی از بیماران در فهرست انتظار قبل از رسیدن نوبت پیوند به دلیل کم بودن اعضای اهدایی فوت می‌کنند چون روش درمانی جایگزین وجود ندارد و تنها راه درمان برای بیمارانی که در مراحل پایانی نارسایی کبد هستند، پیوند کبد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ