دومای روسیه: ناتو در حال جنگ با روسیه است

اقتصاد ایران: رئیس دومای روسیه اظهار داشت که ناتو در حال جنگ با روسیه است و از ارتش اوکراین به عنوان ابزار استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت روسیه گفت که ائتلاف ناتو با استفاده ابزاری از اوکراین در حال جنگ با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه روز سه‌شنبه اظهار داشت که ناتو در حال جنگ با روسیه است و از کی‌یف به عنوان ابزار استفاده می‌کند. ولودین گفت، برای همه روشن است که ناتو در حال جنگ با روسیه است.

وی افزود که آمریکا و اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی را به جنگ کشانده و آنها را وادار به شرکت در آن کرده و وعده موفقیت آمیز به کی‌یف را دادند، اما طرح آنها شکست خورده است.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز به‌صورت تلویحی کشورهای اروپایی را مسئول شروع جنگ اوکراین توصیف کرد.

لاوروف در بازدید از «پایگاه ۲۰۱» ارتش روسیه در تاجیکستان گفت: «روسیه در جنگی که اروپا آغاز کرد به دنبال رسیده به اهداف خود است. غرب به دنبال گشودن جبهه دوم علیه روسیه از جمله در آسیای مرکزی است».

به وی با کنایه به ادعای آمریکا برای برقراری آرامش و صلح در افغانستان همزمان با حمایت از گروه‌های تروریستی القاعده و داعش، تصریح کرد: «روسیه مصمم است از قوانینی که ایالات متحده به دنبال تحمیل آن است پیروی نکند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره ارائه جنگنده توسط کشورهای غربی به کی‌یف اظهار داشت: «ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ با قابلیت حمل سلاح اتمی به اوکراین، بحران را تشدید می‌کند.»

روسیه بارها از کشورهای غربی به دلیل تامین تسلیحات اوکراین انتقاد کرده و هشدار داده است که اعضای ناتو عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل شده‌اند.روسیه آشکارا اعلام کرده که چنین تسلیحاتی به اوکراین توسط کشورهای غربی باعث می‌شود که آن‌ها به عنوان اهداف قانونی در عملیات نظامی روسیه مبدل شوند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ