برنامه افزایش سرمایه بانک صادرات از دو محل تجدید ارزیابی و آورده نقدی

اقتصاد ایران: مدیرعامل بانک صادرات از برنامه افزایش سرمایه از دو محل تجدید ارزیابی و آورده نقدی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ضیاء ایمانی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی درباره افزایش سرمایه بانک و برنامه‌های آتی به رادیو اقتصاد گفت: برنامه افزایش سرمایه بانک صادرات در سال جاری از دو محل تجدید ارزیابی و سلب حق تقدم سهام با مساعدت وزیر اقتصاد صورت خواهد گرفت و بانک در این حوزه با افزایش سرمایه و ارتقای کیفیت منابع و اصلاح ساختار مالی، نقش قدرتمندتری در اقتصاد ایفا خواهد کرد.

وی افزود: تقریبا ۸۰ درصد تامین مالی تولید با حمایت بانک ها صورت می‌گیرد که اثرگذاری آنها در زمینه تولید، نقشی اساسی و غیر قابل‌ انکار است. بانک‌ها در تلاش هستند از تمامی ظرفیت‌ها برای حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای مسئولیت اجتماعی، نقش‌آفرینی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران در حوزه تامین مالی همچنان بانک‌محور است و به همین دلیل اغلب تامین مالی‌ها در بخش تولید از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد. با این حال بانک‌ها در صورتی که نتوانند با توجه به ظرفیت و افزایش روزافزون تقاضای تسهیلات در شرایط فعلی به همه تقاضاها پاسخ دهند با گلایه‌مندی‌ هایی مواجه هستند.

ایمانی پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک‌ها را تکلیفی قانونی عنوان کرد و گفت: بانک‌ها در کنار حمایت و خدمت به زیرساخت‌های کلان اقتصادی با پرداخت سهم قابل توجهی از این تسهیلات منشاء خدمات زیادی به جامعه هستند و این روند در بانک صادرات سال گذشته با پرداخت بیش از 34 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی علاوه بر کمک به تشکیل خانواده‌ و ازدواج و فرزندآوری و سایر بخش‌های اقتصاد مقاومتی در رونق مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز نقش موثری داشت.

وی در خصوص وظیفه بانک‌ها در مهار تورم و رشد تولید توضیح داد: بانک‌ها در حمایت از حوزه تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت شرکت های تولیدی نقش محوری دارند. اگر حمایت بانک‌ها برای تامین نقدینگی نباشد، تولید با مشکل مواجه می‌شود. بانک‌ها با توجه به منابعی که در اختیار دارند، تلاش ویژه‌ای برای تحقق شعار سال بکار گرفتند.

مدیرعامل بانک صادرات اضافه کرد: نمایشگاه صنعت مالی عرصه نمایش توانمندی‌ها، خدمات و اقدامات نهادهای پولی و مالی است که نقش محوری در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی دارند و حضور بانک صادرات نیز در این نمایشگاه به عنوان یکی از بانک‌های اثرگذار به همین منظور است. این بانک سال جاری در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی، برنامه‌های راهبردی دارد.

به گفته وی، بانک صادرات سال گذشته در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی به شاخص‌های عملکردی مطلوبی رسید که حمایت از تولید و سرمایه‌ گذاری و اشتغال بطور مناسبی صورت گرفت. همچنین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، رتبه نخست را در میان بانک ها کسب کرد و در حوزه حمایت از تولید دارو یکی از اثرگذارترین بانک‌ها بود. "وبصادر" سال گذشته چندین برابر توان، اعتبار تخصیص داده و در بخش‌های مهم اقتصادی و تولیدی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی بسترساز توسعه و پیشرفت برنامه‌های کلان اقتصادی بود. اقدامات برای حمایت از تولید و اشتغال در سال جاری با قدرت بیشتری تداوم خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ