طرح تمرکززدایی از شبکه ارتباطی کشور از ماه آینده اجرایی می‌شود

اقتصاد ایران: سازمان تنظیم مقررات با تصویب مصوبه طرح تمرکززدایی از شبکه ارتباطی کشور تعرفه پیشنهادی برای خدمات ابر انتقال بالای 100 Mbps را اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، کمیسیون تنظیم مقرارت مصوبه جدیدی را تصویب کرده است که از تیر ماه امسال اجرایی خواهد شد. کمیسیون تنظیم مقررات در این مصوبه تعرفه خدمات ابر انتقال با سرعت بالاتر از 100 Mbps به تصویب رسانده است. بر اساس این مصوبه ۳۱ استان کشور به پنج ناحیه کلی تقسیم شده است. آخرین مصوبه مربوط به این حوزه به سال ۹۶ مربوط می شود که در آن تعرفه خدمات ابر انتقال به سه دسته زیر ساخت، غیر زیر ساخت بین شهری و غیر زیر ساخت شهری تقسیم شده می شد.

با مصوبه جدید این تعرفه به دو بخش داخل هر ناحیه و بین نواحی تقسیم شده است و تعرفه گذاری نیز از این پس به دو صورت ۱۰ تا ۵۰ درصد تعرفه انجام می شود. به این صورت که اگر انتقال در داخل هر ناحیه اتفاق افتاده باشد ۱۰ درصد تعرفه و در بین نواحی ۵۰ درصد تعرفه محاسبه خواهد شد.

بر اساس ماده سه این مصوبه تعرفه ارائه خدمات ابر انتقال براساس نمودار پهنای باند تجمیع‌شده مصرفی دارنده پروانه در هر نقطه حضور شرکت ارتباطات زیرساخت، بسته به اینکه داخل هر ناحیه یا بین‌نواحی قرار گرفته باشد، مطابق روش صدور صورت‌حساب بر مبنای اندازه‌گیری مصرف بالاترین پیک ماهانه و گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت با میانگین پنج (5) دقیقه‌‌ای و لحاظ حداقل 20 درصد ظرفیت هر پورت محاسبه و به‌صورت ماهانه دریافت می‌شود.

پیش از این در دی ماه ۱۴۰۰ وزارت ارتباطات اعلام کرده بود که نحوه توزیع ترافیک دیتا شبکه کشور در شبکه ملی اطلاعات نیاز به بازطراحی دارد چراکه یکی از مشکلاتی که در کندی شبکه و تأخیر دسترسی کاربران به اطلاعات نقش دارد، تمرکز شبکه و محتوای مورد نیاز کاربران در تهران است.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ