سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد ریال بنیاد مستضعفان در آذربایجان‌غربی

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: بنیاد مستضعفان طی ۲ سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال در زمینه محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و اقتصادی این استان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در تکاب، افزود: علاوه بر چالدران، تکاب و سردشت نیز جزو شهرهای هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انتخاب شدند که اقدامات بنیاد موجب افزایش شتاب رفع محرومیت در این شهرستان‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه تکاب نسبت به سایر شهرها از جمله شاهین‌دژ طرح‌های نیمه تمام بیشتری دارد، اظهار کرد: ۸۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در تکاب درحال اجراست که امیدواریم بنیاد مستضعفان عنایت بیشتری برای تکمیل آنها داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در راستای سرعت بخشیدن به توسعه مناطق محروم کشور در کنار دولت است، گفت: زیرساخت‌های شهری تکاب ضعیف است از این رو درخواست داریم بنیاد از منابع مالی خود جهت اجرای طرح‌های حوزه مدیریت شهری و خدمات رسانی به مردم اعتبار تخصیص دهد.

معتمدیان با بیان اینکه تکاب دورترین شهر آذربایجان غربی است که ۲۸۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله و جاده‌های غیر استاندارد و نامناسب دارد، ادامه داد: همه قطعه‌های محورهای مواصلاتی جنوب استان از میاندوآب تا تکاب به همت دولت سیزدهم تعیین تکلیف و پیمان سپاری شده که با اجرا و تکمیل طرح‌های راهسازی این حوزه، تکاب از بن بست خارج شده و تردد و ارتباط این شهرستان با تهران از طریق محور دندی تسهیل می‌شود.

وی اضافه کرد: ساخت، توسعه و آسفالت محور تکاب - شاهین‌دژ مطالبه به حق مردم این منطقه است که در دولت سیزدهم ۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: همچنین از محل سرمایه گذاری سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاز اول محور تکاب - تخت سلیمان - دندی اختصاص یافته و این پروژه راهسازی نیز پیمان سپاری شده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه تکاب از شهرهای ثروتمند و برخوردار از مواهب و نعمت‌های الهی است اما در بخش‌های مختلف محرومیت دارد، افزود: تاکنون مطالعات سیستماتیک در شناسایی پهنه‌های معدنی استان نشده اما با عنایت دولت سیزدهم چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بزرگترین پروژه مطالعات معدنی در پهنه‌های جنوبی آذربایجان غربی سرمایه گذاری شده که موجب تحول جدی در شناسایی مواد معدنی جدید در منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد: ۵۱ ماده معدنی کانی و غیرکانی در آذربایجان غربی شناسایی شده و تکاب با تولید ۳۸ درصد شمش طلای کشور یکی از قطب‌های معدنی منطقه به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند از منافع سرمایه گذاری‌های معدنی بهره مند شوند، ادامه داد: بر همین اساس یکی از سیاست‌های استان در دولت سیزدهم این است که خسارت‌های زیست محیطی بهره برداری از معادن کاش یافته و منافع آن به مردم برسد.

معتمدیان یادآورشد: فعالیت‌های پعدنی مطالبه به حقی برای مردم ایجاد کرده و تخریب‌هایی که توسط معادن ایجاد می‌شود باید در قالب عمل به مسوولیت‌های اجتماعی برگردد. وی گفت: اکنون طلا تولید شده به صورت خام از استان خارج می‌شود و به جز ایجاد اشتغال، در بخش فرآوری و صنایع پایین دستی صنعت طلا اقدامی نشده است.

سفر چهار روزه «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به آذربایجان غربی در حال انجام است، وی در روزهای نخست به شمال استان سفر کرد و امروز هم در شهرستان‌های شاهین دژ و تکاب حاضر شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ