اسپیس ایکس محموله باری به ایستگاه فضایی بین المللی برد

اقتصاد ایران: شرکت اسپیس ایکس بیست و هشتمین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا را انجام داد. این ماموریت به دلیل وضعیت آب و هوا ۲ روز به تاخیر افتاده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، در همین راستا یک موشک فالکون۹ همراه کپسول رباتیک دراگون در ساعت ۱۵و ۴۷ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

۹ دقیقه بعد بوستر اول فالکون ۹ به زمین برگشت و در نقطه مورد نظر روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در نزدیکی ساحل فلوریدا فرود آمد. این نهمین پرتاب و فرود بوستر مذکور بود.

بوستر بالایی فالکون۹ کپسول بی سرنشین دراگون را طبق برنامه ریزی ۱۲ دقیقه بعد به مدار پایین زمین برد. فضاپیما پس از سفری ۱۸ ساعتی به ایستگاه فضایی بین المللی می رسد و امروز ساعت ۹:۵۰ دقیقه به وقت گرینویچ کنار آن پهلو می گیرد.

دراگون حامل ۳ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم ذخایر تحقیقات علمی و مایحتاج خدمه ایستگاه فضایی بین المللی است. تاخیر در پرتاب کپسول سیگنوس شرکت نورتروپ گرومن به نام NG-19 به ایستگاه فضایی بین المللی سبب شد ناسا مقداری از محموله های آن ماموریت را همراه کپسول دراگون به فضا بفرستد تا از کاهش بیش از حد ذخایر ایستگاه فضایی بین المللی جلوگیری کند.

کرت کوستلو محقق ارشد ایستگاه فضایی بین المللی ناسا در کنفرانس خبری پیش از پرتاب کپسول دراگونCRS-28 گفت: مجبور شدیم تاخیرهای کپسول سیگنوس به ایستگاه فضایی بین المللی را جبران کنیم. بنابراین ما مقدار بیشتری تجهیزات لوجستیکی برای خدمه ارسال می کنیم که نیاز آنها را تا پایان سال تامین می کند.

در کپسول جدید پروژه های تحقیقاتی جدید همراه مواد دیگر برای ادامه ۳۰ پروژه ارسال می شوند. علاوه برآن چند ماهواره کیوب ست نیز همراه کپسول دراکون به فضا رفتند اما بیشتر آنها پروژه های دانش آموزی متعلق به برنامه کیوب ست آژانس فضایی کانادا هستند. همچنین محموله ای متعلق به شرکت هوافضای آمریکا با شرکت آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی به نام «مون لایتر» در این سفر به فضا رفته که پلتفرمی برای چالش هک امنیت سایبری مبتنی بر فضا را فراهم می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ