وزیر اقتصاد از بورس و نمایشگاه مایه گذاشت و گزارش عملکرد مثبت داد!

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد از بورس و پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی استفاده کرد و با اعلام چند آمار مانند افزایش ۲۸۴ هزار میلیارد تومانی شرکت ها از عملکرد وزارت اقتصاد دفاع کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی درباره عملکرد وزارت اقتصاد، گفت: نسبت تسهیلات به سپرده از ۸۳.۲ درصد اسفند دو سال پیش به ۸۵.۱ درصد در اسفند گذشته رسید که بیانگر استفاده از منابع بانک ها در بخش تسهیلات‌دهی است.

مطالبات غیرجاری ریالی بانک ها هم در این دوره از ۴.۸ به ۴.۴ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده تکاپوی بیشتر برای وصول مطالبات است. سهم ۱۶۵ درصدی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات بانکی بیشتر شد.

افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز از ۱۸۱ به ۲۸۴ هزار میلیارد تومان رسید و انتشار اوراق شرکتی و تامین مالی شرکت ها از ۳۲ به ۱۲۴ هزارمیلیارد تومان افزایش یافت.

با این اوصاف، صنعت مالی از منظر تحلیل دولت، رکن تامین مالی بخش واقعی اقتصاد است و اگر صنعت مالی قوی نباشد، بخش واقعی اقتصاد نیز مطلوب نخواهد بود. صنعت مالی می‌تواند در هدف گذاری افزایش سرمایه‌گذاری نقش موثری داشته باشد. بطوری که رشد سرمایه‌گذاری از منفی ۵ درصد دو سال قبل به مثبت ۷.۷ درصد در سال گذشته رسید.

برای تحقق رشد تولید نمی توان بخش مالی را در اختیار سفته‌بازان قرار داد و ورود بانک‌ها به سرمایه‌گذاری غیر مستقیم یکی از مصوباتی بود که دیدگاه احیای نقش سرمایه‌گذاری بانک ها در بازار سرمایه را نشان می‌دهد. این دیدگاه می‌تواند منجر به خروج آنها از سرمایه‌ گذاری راکد شود.این سیاست به تقویت تولید کمک خواهد کرد.

افزایش انتشار اوراق صکوک برای افزایش سرمایه‌گذاری و اصلاح سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بیمه‌ای از اقدامات مطلوبی بود که رقم خورد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ