راه‌اندازی مراکز صادراتی تجهیزات سلول‌درمانی در کشورهای همسایه

اقتصاد ایران: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از همکاری با وزارت امورخارجه برای راه‌اندازی مراکز سلول‌درمانی و صادرات تجهیزات سلول‌درمانی در کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با همکاری وزارت امورخارجه سعی دارد تا مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه راه‌اندازی کند.

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، فناوری‌ و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تلاش‌های وزارت امورخارجه و این ستاد درخصوص ارتباط مؤثر با کشورهای منطقه درحوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

حمیدیه در جلسه‌ای مشترک با تعدادی از سفرای ایران در چند کشور و جمعی از مدیران عامل شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد تأکید کرد: حمایت از توسعه و انتقال فناوری‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعامل با کشورهای هدف جهت ایجاد فرصت توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی ایران و دیگر کشورها باید افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی همچنین ادامه داد: تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه زمینه‌ساز ارتباط مؤثر با کشورهای منطقه است و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی نیز سعی دارد تا در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی موضوع انتقال فناوری، آموزش و توانمند‌سازی پزشکان و راه‌اندازی مراکز سلول درمانی و صادرات تجهیزات سلول درمانی در کشورهای همسایه گام بردارد.

درادامه این جلسه، همچنین شرکت‌های حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با معرفی محصولات خود به بیان ظرفیت‌های خود در حیطه صادرات محصولات تولیدی دراین حوزه به کشورهای مورد نظر پرداختند.

براساس این گزارش، سفرای هر کشور نیز با بیان شرایط صادرات محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به کشورهای هدف، به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با هدف توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شروع به فعالیت کرده و سعی دارد تا با شناسایی نخبگان فعال در این حوزه از علوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، ارائه خدمات بالینی و توسعه شرکت‏‌های مستعد درجهت گسترش زیست‌بوم فناوری گام بردارد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ