تخصیص سهام به نوزادان ۱۴۰۲ در انتظار تامین منابع

اقتصاد ایران: با توجه به تاکید قانون مبنی بر تخصیص سهام به نوزادان، وزارت اقتصاد منتظر تامین منابع برای اختصاص این سهام به متولدان سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اردیبهشت ماه امسال اعلام شد که دولت طبق ماده ۱۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰، به ازای تولد هر نوزاد از سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام -برای نوزاد- در نظر می‌گیرد.

طبق این قانون این سهام صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص خواهد یافت.

برای ثبت نام نیز والدین به درگاه ملی دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir مراجعه می‌کنند و از طریق شماره گوشی همراه خود کد یکتایی را دریافت و بعد وارد حوزه خدمات و مشاوره‌های فرزند آوری می‌شوند؛ اسامی تمام متولدین سال ۱۴۰۱ وجود دارد و از آن طریق اقدام می‌کنند.

در این مرحله والدین درگاه بانک را انتخاب کرده و یکی از صندوق‌های قابل معامله (ETF) را انتخاب می‌کنند. این سهام در سن ۲۴ سالگی قابل برداشت توسط آن فرزند خواهد بود.

در این ارتباط، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این سهام‌ها یک سرمایه ارزشمند برای تشکیل زندگی نوزاد در آینده خواهد بود، می‌گوید: انتخاب صندوق‌های سهامی بر عهده والدین گذاشته است، بیش از ۱۰۴ صندوق سهامی در بازار سرمایه داریم که در این واگذاری ۳۵ صندوق می‌تواند توسط والدین انتخاب شود. والدین می‌توانند ۳ صندوق را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

‌وی تاکید می‌کند: سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد و انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی فرد با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهد.

تخصیص سهام به نوزادان ۱۴۰۲ در انتظار تامین منابع

وضعیت تخصیص سهام به نوزادان متولد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲

با توجه به اینکه متولدان سال ۱۴۰۰ سهام دریافت نکردند اعلام شد که برای اختصاص سهام به این دسته نیاز به تأمین اعتبار است؛ بنابراین با توجه به گذشت زمان باید برای تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام شود تا برای این گروه نیز شرایط ثبت نام و اختصاص سهام فراهم شود که به محض انجام مقدمات و تأمین اعتبار اعلام خواهد شد.

همچنین برای اختصاص سهام به متولدان سال جاری (۱۴۰۲) هم وزارت اقتصاد منتظر تأمین اعتبار است.

گفتنی است، به مدت ۷ سال در قانون بودجه باید ارقام مربوط برای سهام نوزادان تعیین و تأمین اعتبار صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ