عشقی خبر داد؛

راه اندازی قراردادهای آتی سهام به زودی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس ضمن اشاره به راه اندازی قراردادهای آتی سهام در راستای معاملات دوطرفه در بازار، معاملات دو طرفه را عاملی برای ثبات بیشتر در بازار عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی ضمن اشاره به اهمیت بازار سرمایه برای اقتصاد ایران گفت: یکی از دغدغه‌های جدی بازار سرمایه دوطرفه شدن بازار است.

وی تصریح کرد: قراردادهای آتی سهام به زودی راه اندازی خواهد شد و این موضوع قطعا به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

وی در خصوص سواد مالی و اهمیت آن در جهان کنونی افزود: راه اندازی مرکز افکار سنجی  توسط سازمان بورس نیز در راستای توسعه سواد مالی در سطوح مختلف انجام شد.

عشقی ادامه داد: در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای دارد. بخش عمده ی خدمات بازار سرمایه در حال حاضر توسط بخش خصوصی ارائه می شود و شرکت های کارگزاری، سبدگردان و مدیریت صندوق های سرمایه گذاری تماما از بخش خصوصی هستند.

رئیس سازمان بورس در اداکه گفت:در چندسال گذشته اکثر نوآوری های مالی توسط بخش خصوصی صورت گرفته ، و سازمان بورس نیز قطعا از ارتقای نقش بخش خصوصی حمایت میکند.
وی تاکید کرد: نقش بازار سرمایه در رشد اقتصادی مشخص است. اعتقاد داریم افزایش مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد کشور تنها راه تحقق رشد تولید در کشور است.

انتشار اوراق بدهی

مدیر سازمان بورس افزود: در خصوص تامین مالی، تاکید ما بر انتشار اوراق بدهی یا اوراق مالی اسلامی توسط بخش خصوصی است که در سال گذشته نزدیک به سه برابر شد و امسال قصد داریم بازهم آن را افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین امسال پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی در بورس و فرابورس قطعا بیشتر از گذشته خواهد بود. تامین مالی بخش خصوصی در سال جاری از دیگر اقدامات این سازمان است.

عشقی در خصوص نمایشگاه و اتفاقات نوینی که در ان رونمایی می شود گفت : تعریف مسیر سبز تامین مالی برای شرکت های بزرگ از دیگر دستور کار های سازمان است که در این نمایشگاه دیده می شود. همچنین الکترونیکی کردن اکثر فرایند های مجوزهای تامین مالی و انتشار اوراق بهادار و اموزش نحوه ی تامین اوراق بدهی که تمامی فرایند های انتشار اوراق و تامین مالی از بازار سرمایه را به روش ساده اموزش دهد در نمایشگاه وجود دارد. صندوق های بازنشتگی تکمیلی از دیگر اتفاقاتی است که بعد از این نمایشگاه رقم می خورد.

یکی از دغدغه های جدی بازار سرمایه دوطرفه شدن بازار است. قراردادهای آتی سهام به زودی راه خواهد افتاد که این موضوع قطعا به ثبات بیشتر بازار کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ