تامین مالی ساخت مسکن از طریق بورس

اقتصاد ایران: سرپرست بانک مسکن گفت: تامین مالی برای ساخت مسکن از طریق بورس برای کسانی که زمین دارند شیوه مناسبی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علی عسکری، سرپرست بانک مسکن، گفت: معمولا تامین مالی از طریق بازار سرمایه به روز است و از ابتدا و در طول طرح ساخت به موقع صورت می‌گیرد.

عسکری گفت: سرعت ساخت طرح نیز بدون تاخیر است و درگیر هزینه‌های اضافه نمی‌شود؛ مگر دستگاه‌هایی مانند شهرداری اختلالی در فرایند ساخت ایجاد کنند.

وی گفت: بانک مسکن تا کنون از طریق بازار سرمایه ۵ طرح مسکن را تامین مالی، و ساخته و تحویل داده است.

عسکری تصریح کرد: بانک‌ها و بورس هر دو از روش تامین مالی از بازار سرمایه برای طرح‌ها استقبال می‌کنند و اگر در کشور متقاضیانی باشند که بخواهند از بازار سرمایه و از پول مردم برای طرح‌های مسکن، تامین مالی کنند می‌توانند از طریق شرکت‌های تامین سرمایه و با پرداخت کارمزدی به آنان اقدام نمایند.

سرپرست بانک مسکن افزود: به طور مثال اگر طرحی ۵۰۰ یا هزار میلیارد تومان نیاز مالی دارد سازنده می‌تواند با یک شرکت تامین سرمایه مذاکره و آن شرکت نیز مراحل اجرایی و قانونی را با بورس هماهنگ کند تا تامین مالی از طریق مردم در بازار سرمایه انجام شود.

عسکری ادامه داد: بعداز این مراحل معمولا صندوق‌های زمین و ساختمان تشکیل و نرخ سود آن در بازار تعیین می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که چرا تامین سرمایه از بورس در طرح‌های مسکن عمومیت ندارد؟ گفت: کلا در اقتصاد ایران بازار سرمایه را به بازار بورس می‌شناسیم که تعدادی کارخانه سهامدار آن هستند.

عسکری افزود: اقتصاد ما در بازار بدهی خیلی کار نکرده تا از ابزار‌های مالی مانند صکوک، صندوق‌های زمین و ساختمان یا انواع ابزار استصناع در بازار سرمایه بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: خیلی روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه است که کشور‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند. اگر چه در کشور ما خیلی متداول نشده، اما ابزار‌های آن وجود دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ