هیچ‌کدام از خودروسازان خصوصی با وزارت صمت و شورای رقابت بر سر قیمت توافق نکرده اند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- پیرو انتشار اخبار از منابع مختلف دولتی و پیرو سوالات بی شمار هموطنان عزیز به اطلاع می رسانیم توافقی از سوی خودروسازان بخش خصوصی کشور با وزارت صمت و شورای رقابت بر سر قیمت خودروهای تولیدی این شرکت ها وجود ندارد و همچنان طرفین مشغول رایزنی های لازم و استفاده از ظرفیت های قانونی کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بعد از انتشار لیست شرکت کنندگان در جلسه های مشورتی وزارت صمت و اذعان به اینکه حاضرین در این جلسه با وزارت صمت بر سر تعیین قیمت خودرو به توافق رسیده اند، خبرنگاران ما با حاضرین در جلسه تماس گرفتند و جویا شدند که آیا انتشار این لیست به معنای توافق با وزارت صمت است که همه خودروسازان خصوصی اعلام کردند مگر لیست حاضرین در یک جلسه به معنای توافق بر سر یک موضوعی است!

واقعیت این است وزارت صمت به یادگار مانده از فاطمی امین مستاصل از مسیری که در پیش گرفته و به ناچار از شیوه هایی برای اقناع افکار عمومی و فشار بر خودروسازان خصوصی استفاده می کند که خنده دار است. نام نویسی افراد در ابتدای جلسه با اخذ شماره تماس در کلیه سازمانهای دولتی امری مرسوم است تا امکان تبادل نظر بعد از اتمام جلسه هم فراهم باشد و این نام نویسی معنای دیگری ندارد.

وزارتخانه با وزیر که صنعت خودرو را به اینجا رساند حالا دیگر چه انتظاری است از وزارتخانه ای که وزیر ندارد و حتی سرپرستش هم برای وزارت انتخاب نشد.

مردم و خودروسازان خصوصی را رو در روی هم قراردادن طی روزهای گذشته و آینده جز افزایش نفرت عمومی و در نتیجه سوق دادن جامعه به سمت مسیرهای غیرعقلانی برای جامعه ایرانی نتیجه ای ندارد.

اساسا شورای رقابت و وزارت صمت فراموش کرده اند که باید دستورالعمل قیمت گذاری را با خودروسازان توافق کنند و نه قیمت خودرو را!

بهتر است هر چه زودتر عقلا را دور هم جمع و این بساط پوپولیستی را جمع کنید که جامعه ایرانی از این مسیر خوشبخت نمی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ