دو روز قبل از پایان ضرب الاجل؛

دولت آمریکا از خطر نکول بدهی قِسِر در رفت

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری واشنگتن را به حالت تعلیق در می‌آورد و فقط دو روز قبل از پایان ضرب‌الاجل از نکول بدهی این دولت که می‌توانست برای اولین بار در تاریخ رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه لایحه‌ای را امضا کرد که سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری واشنگتن را به حالت تعلیق در می‌آورد و فقط دو روز قبل از پایان ضرب‌الاجل از نکول بدهی این دولت که می‌توانست برای اولین بار در تاریخ رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

قانون جدید کنگره آمریکا که امضای بایدن رسید، سقف بدهی دولت این کشور را تا اول ژانویه 2025 برداشته اما محدودیت‌هایی را مانند سقف هزینه‌های غیرنظامی، ایجاد کرده است.

بایدن در توییتی نوشت: من به تازگی یک توافقنامه بودجه دو حزبی را امضا کردم که از اولین نکول در تاریخ جلوگیری می کند و در عین حال کسری بودجه را کاهش می دهد و از خدمات تامین اجتماعی، مدیکر (برنامه ملی بیمه اجتماعی) و مدیکید (خدمات بهداشتی و پزشکی برای افراد کم درآمد) محافظت می‌کند...

این لایحه سقف بدهی که مورد موافقت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا قرار گرفت، یک روز پس از تصویب در مجلس نمایندگان روز پنجشنبه به تصویب سنا رسید.

بر اساس این گزارش، احتمال نکول بدهی می‌توانست توانایی دولت این کشور برای استقراض بیشتر یا پرداخت صورتحساب‌های خود را محدود کند. همچنین می‌توانست باعث ویرانی مالی در خارج از این کشور شود و تأثیر منفی گسترده‌ای بر قیمت‌ها و نرخ سود وام مسکن در سایر کشورها داشته باشد.

دولت آمریکا برای رسیدن به توافق بر سر سقف بدهی مهلت کمی داشت چرا که در تاریخ 5 ژوئن به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های هنگفت خود ممکن بود با نکول مواجه شود.

توافق بر سر افزایش سقف بدهی پس از هفته‌ها جنجال و بحث و مذاکره بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها صورت گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ