کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص با سامانه مودیان

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیرات راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور گفت: یکی از اهداف مجلس و دولت شفافیت و به طور کلی شفاف سازی امور و دوم تعریف ساز و کارهایی در قالب سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب برخی از قوانین درصدد بود که بتوانیم ساختار اخذ مالیات را کشور شفاف و عادلانه کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: با هوشمند شدن سامانه مودیان مالیاتی می‌توانیم با فرار مالیاتی مبارزه کنیم و با استفاده از درآمدهای جدید مالیاتی بتوانیم منابع دولت را به روز کنیم و از کسری بودجه دولت نیز جلوگیری کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: سامانه مودیان مالیاتی هم به عدالت مالیاتی و هم به شفافیت مالیاتی کمک می‌کند و موجب می‌شود که ظلمی به هیچیک از افراد جامعه که فعالیت اقتصادی دارند، نشود.

سرمدی واله در ادامه خاطرنشان کرد: با سامانه مودیان مالیاتی فرآیند اخذ مالیات‌ها در کشور شفاف می‌شود و بی عدالتی که هم اکنون به طبقات پایین و شفاف جامعه می‌شود از بین می‌رود، زیرا عمدتاً طبقات پایین و شفاف جامعه هستند که در اولین مرحله مالیات خود را به موقع پرداخت می‌کنند. با این اقدام گروه‌هایی که هیچ‌گونه مالیات نمی‌پردازند شناسایی و از آنها مالیات اخذ می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اگر راه‌های فرار و تخلفات مختلف را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در هیچ جای دنیا راه‌های فرار مالیاتی به صفر نرسیده است، اما متصل شدن صنوف مختلف و مشاغل خاص به سامانه مودیان مالیاتی می‌تواند به میزان قابل قبولی جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و درآمدی که باید برای دولت وصول شود را تأمین خواهد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: بر اساس برآوردها سرانه پرداخت مالیات در کشور در بین کارمندان دولت در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ میلیون بوده است و مالیات مشاغل خاص مثل پزشکان، آرایشگران، طلافروشان از این میزان کمتر بوده است که این مسئله نشان دهنده فرار مالیاتی بالا و فرآیند اخذ ناعادلانه مالیات در کشور است، با سامانه مودیان مالیاتی می‌توان این بی عدالتی را از بین برد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ