دولت برای رفع مشکلات اقتصادی معطل غرب نخواهد ماند

اقتصاد ایران: ورامین- سخنگو و دبیر هیات دولت گفت: دولت برای رفع مشکلات اقتصادی معطل چند کشور غربی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی بهادری جهرمی شامگاه یکشنبه در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام ۱۵ خرداد که در مسجد رضویه ورامین برگزار شد، طی سخنانی گفت: ۱۵ خرداد یکی از ایام الله انقلاب اسلامی است که باید ماندگار بماند.

وی به تبعیت مردم ایران از روحانیت و مرجعیت و حمایت از دین و اسلام اشاره کرد و گفت: حضور مردم در صحنه باعث شد تا یک فرد روحانی که از امکانات سخت افزاری بسیاری برخوردار نبود موفق شد تا با برهم زدن معادلات جهان، یک حکومت ۲۵۰۰ ساله را ساقط کند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت اضافه کرد: نقش آفرینی مردم در پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است، مردم برگ برنده انقلاب هستند.

وی به رهبری بی بدیل امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام در مبارزات انقلابی خود به هیچ عنوان اسیر حادثه‌ها نبود و مبنای حرکت خود را با توجه به شرایط موجود و بر قدرت الهی و پشتیبانی مردم پایه‌گذاری کرد و آرمان خود را مبنای حرکت و برنامه قرار دادند و به پیروزی رسید.
وی افزود: مردم در برهه‌های گوناگون نشان داده اند که با توجه به شناختی که از انقلاب و باطن دارند، از برخی چهره‌های معروف که خود را مدعی انقلابی‌گری می‌دانستند، پیشروتر هستند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت گفت: ملت ایران با تشخیص صحیح در بزنگاه‌های تاریخی، حضور در صحنه را به خانه نشینی ترجیح داده و هر گاه که شرایط سخت‌تر، این مردم مقاوم‌تر و با حضور باشکوه‌تر در صحنه حضور خواهند داشت که این امر بار مسئولیت بر روی دوش مسئولان را سنگین‌تر کرده است.

بهادری جهرمی افزود: این جرأت و اعتماد به نفس مردم ایران اسلامی نتیجه تفکرات امام راحل است.

وی با بیان این که در طول ۴۴ سال گذشته، هر گاه چشم به بیگانگان داشتیم، نه تنها منفعتی حاصل نشد که اقتصاد کشور با پسرفت مواجه شد و فشار اقتصادی را متحمل شدیم، تاکید کرد: دولت سیزدهم تنها برای بهره گیری از تبادلات اقتصادی، نگاه به خارج از کشور دارد که نمونه بارز آن را می‌توان در فعال کردن سه هزار کارخانه و کارگاه تولیدی در کمتر از دو سال مشاهده کرد که به دلیل بخاطر عدم حمایت، تعطیل شده بودند.

این مسئول دولتی اضافه کرد: با اقدامات دولت، مسیر کشور به ریل اعتماد به مردم برگشته شده است و علائم آن به تدریج بروز و ظهور کرده است، در صنعت خودرو رکورد تولید سالانه یک میلیون ۷۰۰ هزار حاصل شده و در صورت واردات خودرو، قطعاً تب بازار خودرو فروکش می‌کند.

سخنگو و دبیر هیأت دولت افزود: دولت برای گشایش اقتصادی، شبانه روز فعالیت می‌کند و نتیجه سخن گفتن به زبان دنیا در این دولت، به کاهش بدهی‌های خارجی و مثبت شدن تراز اقتصادی منجر شده است.

وی گفت: ما معطل چندین کشور غربی برای اقتصاد کشور نشدیم و قطعاً دشمنان با وجود تحریم‌هایی که خودشان به ما تحمیل کرده اند تحمل رشد صادرات و مثبت شدن رشد اقتصادی را ندارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ