تبعیت از قانون اصلی‌ترین شاخصه انقلابی‌گری در نگاه امام (ره) است

اقتصاد ایران: قزوین- اولین اصل در انقلابیگری را قانون مداری، قانون پذیری و تبعیت از قانون دانسته و بر همین اساس عمل نکردن به قانون را حرام شرعی می‌دانند.

احمد خورگامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به شاخصه‌های انقلابی‌گری در مکتب امام خمینی اظهار کرد: در بررسی‌هایی که در سیره و مشی حضرت امام انجام می‌شود امام خمینی (ره) در حوزه انقلابی گری شاخصه‌هایی را نه تنها در مقاطع مختلف بیان می‌کنند بلکه خود نیز به آن عامل بوده وبا این شاخصه‌ها زندگی می‌کنند.

وی افزود: امام خمینی (ره) اولین اصل در انقلابی‌گری را قانون مداری، قانون پذیری و تبعیت از قانون دانسته و بر همین اساس حکومت پهلوی را یک حکومت غیرقانونی می‌دانند و در فضاهای دیگر نیز عمل نکردن به قانون را حرام شرعی اعلام کردند.

این فعال سیاسی ادامه داد: وحدت و تاکید امام (ره) به وحدت پذیری و تاکید همیشگی بر وحدت یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی گری از نظر امام (ره) است

وی بیان کرد: موضوع دیگری که خیلی مورد تاکید ایشان بود و خود نیز عامل به آن بودند ساده زیستی مسئولین در انقلاب اسلامی بود و سبک زندگی ایشان نیز خود گویای رعایت این سبک است.

خورگامی تصریح کرد: از نظر امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین شاخصه‌ها و دغدغه‌ها برای مسئولین ساده زیستی است و همه باید خود را به رعایت آن مکلف کنند.

وی عنوان کرد: استقلال طلبی، نداشتن وابستگی به قدرت‌های استکباری و باور به شعار نه شرقی و نه غربی یکی از راهبردهای کلیدی انقلاب در نگاه امام است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین اضافه کرد: از نظر امام خمینی سرخم نکردن در برابر استکبار و قدرت‌ها از مهم‌ترین شاخصه‌های انسان در تراز انقلاب است.

مردمی بودن یکی از شاخصه‌های انقلابیگری است

وی یکی دیگر از شاخصه‌های انقلابی بودن را مردمی بودن و خود را از مردم جدا ندانستن دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی همچون یک شط جاری و رودخانه در حال حرکت است و گذر زمان اختلال و تغییری در این شاخصه‌ها ایجاد نمی‌کند.

خورگامی تاکید کرد: ساده زیستی، مردمی بودن، تاکید بر قانون، پرهیز از تندروی نیز جزو شاخصه‌هایی است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و خیلی از شاخصه‌هایی که امام (ره) تبیین کرده‌اند مقام معظم رهبری نیز که شاگرد امام است بر آن تاکید داشته و عامل به آن هستند.

وی عنوان کرد: نیفتادن در دام افراط و تفریط و اتخاذ مواضع صریح و شفاف در برابر دشمن کلیدواژه ای که مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی در رابطه با شاخصه‌های نیروی انقلابی و انقلابی گری است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی قزوین در پایان یادآور شد: با نگاهی ساده به شاخصه‌های انقلابی گری از نگاه مقام معظم رهبری می‌توان پایبندی به مبانی و ارزش‌های اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنکه توسط امام (ره) ترسیم شده، پایبندی به استقلال کشور و جستجو کردن ریشه حل مشکلات در داخل کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه‌های آنان و رعایت تقوای دینی و سیاسی برای دور شدن از لغزش‌ها را جزو اصلی ترین شاخصه‌های انقلاب دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ