مشارکت ۱۲ هزار میلیاردی خیران سلامت در حوزه بهداشت و درمان

اقتصاد ایران: قوچان- دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: به همت این مجمع تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان کشور هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری در نشست با خیران سلامت شهرستان قوچان که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از معاونان و مدیران دانشگاهی برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: مجمع خیران سلامت در سال ۸۸ به همت «مرحوم نیری دبیر کل فقید مجمع خیرین سلامت» راه‌اندازی شد و تاکنون ۵۶ شعبه در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و ۳۰۰ شعبه در شهرستان‌ها راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از دو هزار سازمان مردم نهاد در حوزه خیران سلامت فعالیت می‌کنند، ادامه داد: با مشارکت این خیران، سالانه هزاران میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان هزینه می‌شود که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همواره خود را خدمتگزاران خیران می‌دانیم و تلاش می‌شود به‌عنوان تسهیل‌گر، مشکلات خیران در حوزه خدمت‌رسانی به مردم مرتفع شود.

وی با بیان این‌که هیچ دولتی به تنهایی از پس هزینه‌های بهداشت و درمان بر نمی‌آید، گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا نیز از ظرفیت خیران سلامت استفاده می‌شود؛ بسیاری از بیمارستان‌های بزرگ کشور که پیش از انقلاب اسلامی نیز ساخته شده، وقفی است و فرهنگ کار خیر در وجود مردم کشورمان نهادینه شده است.

شهریاری ابراز کرد: اعتقادمان بر این است که فرهنگ کار خیر باید از دوران جوانی نهادینه شود که در این راستا، تاکنون ۲۵ شورای مجمع خیران سلامت جوانان در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که شهرستان قوچان دارای مجمع خیران سلامت بزرگ و فعالی است و مجمع خیران سلامت بانوان این شهرستان نیز فعالیت‌های مؤثری داشته است، افزود: اعتقادم بر این است که هر جا بانوان وارد صحنه شده‌اند، فعالیت‌ها نیز مؤثرتر و موفق‌تر بوده است و نمونه آن را می‌توان در حضور بانوان خیر سلامت شهرستان قوچان مشاهده کرد.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در گردشگری سلامت

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه ترکمنستان در زمینه گردشگری سلامت، اظهار کرد: در این زمینه می‌توان علاوه بر ظرفیت خیران سلامت، از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره‌مند شد و برنامه‌های توسعه گردشگری سلامت را به صورت هدفمند و موفق به اجرا رساند.

وی ادامه داد: کادر پزشکی و پرستاری کشورمان از بهترین پزشکان و پرستاران جهان محسوب می‌شوند و به طور قطع می‌توان با تأمین زیرساخت‌های مناسب و انجام نظارت‌های مستمر، خدمات پزشکی را بیش از پیش در حوزه گردشگری سلامت گسترش داد.

شهریاری به ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهرستان قوچان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت و مشارکت خیران سلامت بتوان هرچه سریع‌تر این بیمارستان را در راستای توسعه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به بهره‌برداری رساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ