سیگار چه خطراتی برای مادر باردار دارد

اقتصاد ایران: یک متخصص زنان و زایمان، نسبت به خطرات مصرف دخانیات برای مادر باردار هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه اکبری گفت: مصرف دخانیات در خانم‌ها یک سری عوارض را تحمیل می‌کند و دومین عامل مرگ در بانوان بارور سرطان ریه است که عامل اصلی سرطان ریه مصرف سیگار است.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: در مطالعات دیده شده که سیگار کشیدن باعث کاهش قدرت باروری در خانم‌ها می‌شود و متأسفانه این وابسته به دوز نیست. به طور مثال بگوید من روزی یک عدد سیگار مصرف می‌کنم، اصلاً مهم نیست چه تعداد مصرف می‌کند. درست است هر چه تعداد بیشتر باشد عارضه بیشتر است، ولی با کمترین مصرف هم این عارضه می‌تواند ایجاد شود.

اکبری گفت: حتی خانم‌هایی که قرار است کارشان به روش‌های کمک باروری کشیده شود در آنها هم دیده شده است که جنین‌هایی که از آنها می‌گیریم، احتمال ناموفق بودن زایمان را بالا می‌برد.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: نکته مهم دیگر آن است که سیگار کشیدن ریسک آسم را بالا می‌برد و مادر بارور پس از مصرف سیگار دچار آسم و در باروری دچار مشکل شود و در نتیجه ظرفیت تنفسی مادر در دوره بارداری کمتر و به احتمال زیاد به فشار خون هم مبتلا می‌شود.

اکبری گفت: در مطالعات صورت گرفته دیده شده است که اگر یک خانم سیگاری باردار شود فارغ از عوارضی جنینی آن ممکن است به دیابت بارداری مبتلا شود و احتمال دریافت انسولین نیز زیاد است.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: گاهی فکر می‌کنیم دخانیات فقط همان سیگار است و سیگارهای الکترونیکی ضرر ندارد در حالی که مصرف آنها نیز به بدن آسیب می‌زند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ