عزاداری اردبیلی ها در سوگ پیر جماران

اقتصاد ایران: اردبیل- همزمان با ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال امام راحل، حزن و اندوه و عزاداری اردبیلی ها در سوگ پیر جماران باشکوه و عظمت خاص انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه همزمان با سی و چهارمین سالگرد ارتحال جانسوز امام راحل مردم حسینی و ولایتمدار دیار اردبیل و شهرهای مختلف این استان با حضور در خیابان‌ها، مساجد و تکایا در سوگ امام راحل عزاداری کرده و یاد و خاطره آن فقیه مجاهد را گرامی داشتند.

مراسم باشکوهی در اردبیل و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار و آحاد مردم در حالی که جامه سیاه بر تن کرده بودند در عشق به امام و شهدا بر سر و سینه زده و با در دست داشتن پرچم‌های عزا حزن و اندوه خود را در سالگرد ارتحال امام راحل نشان دادند.

در این مراسم که هیئت‌های عزاداری اردبیل بعد از حضور در خیابان‌ها در مصلای امام خمینی این شهر گرد هم آمدند در حالی که مداحی و نوحه سرایی می‌شد، بر سر و سینه زده و در سالگرد ارتحال امام راحل عشق و معرفت خود را به این امام عظیم الشأن نشان داده و بر تداوم راه عزتمند او و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کردند.

در این آئین که اقشار مختلف مردم حضور داشتند، مداحان و مرثیه سرایان به مداحی پرداخته و سخنرانان نیز ویژگی‌های شخصیتی امام راحل و تداوم راه عزتمند انقلاب اسلامی را یادآور شدند.

در مناطق مختلف استان آئین‌های بزرگداشت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام برگزار و اقشار مختلف مردم با حضور در مصلاها و مساجد سعی کردند تا عشق و ارادت خود را به امام و تداوم راه عزتمند او و تبعیت از فرامین امام خامنه ای نشان دهند.

کاروان زیارتی حرم مطهر امام نیز که از استان اردبیل عازم مرقد امام راحل شده بود، عصر امروز با بازگشت به اردبیل سعی می‌کنند تا حال و هوای معنوی این مراسم را بازگو کنند.

اما در مناطق مختلف شهر به یاد امام راحل ایستگاه‌های صلواتی نیز راه اندازی شده و گروه‌های جهادی مختلف سعی می‌کنند به یاد امام راحل از آحاد مردم پذیرایی داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ