جمهوری اسلامی در منطقه تصمیم گیری می کند/دفاع از آرمان های انقلاب

اقتصاد ایران: یاسوج- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز، جمهوری اسلامی با قدرت در منطقه تصمیم گیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی صبح یکشنبه در برنامه‌ای که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با حضور مسئولین شهرستان کهگیلویه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ما قیام‌هایی داشتیم که هر کدام ارزش و اهمیت خود را داشته منتهی نسخه انقلاب اسلامی و قیام امام یک نسخه تکمیلی‌تر، با نگاهی وسیع‌تر و گسترده‌تر از سایر قیام‌ها بود.

وی با اشاره به قیام‌های اساسی در کشور تصریح کرد: با توجه به استبداد داخلی و خارجی قیام تنباکو و فتوای مراجع یکی از قیام‌های مهم بشمار می‌رود که مربوط به یک بخش وابستگی و خطر استقلال کشور بود که باعث فتوای مراجع شد.

وی یکی دیگر از قیام‌های مهم کشور را قیام مشروطه خواهی سال ۱۲۸۵ خواند و گفت: در آن اتفاقات، تلاش علما، مراجع دینی و بزرگان بر آن بود که رنگ و بوی دینی از بین نرود و با مشروطیت و مقید کردن به آموزه‌های دینی شرط اسلامیت بماند.

عبودی ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ را قیام مهم و حرکت بزرگ دیگری قلمداد کرد و افزود: در قیام ملی شدن صنعت نفت به دو قسم ملی‌ها و مذهبی‌ها، ملی‌ها به رهبری مصدق خود را پررنگ‌تر نشان دادند، ولی قیام محدودی بود.

وی بیان کرد: در قیام امام خمینی از سال ۱۳۴۲ دیگر نگاه‌های وابستگی، مشروطه خواهی و نفت نبود بلکه با نگاهی وسیع‌تر که همانا رسالت انبیا الهی بود، آغاز شد.

عبودی با یادآوری رسالت انبیا و اولیا الهی در قرآن عنوان کرد: دو تکلیف اساسی ما در عالم اطاعت خدا و مقابله با طاغوت و پرهیز از مماشات با طاغوت است.

وی با بیان اینکه نگاه امام در قیام ۱۵ خرداد و در وصیت نامه هم مبارزه با طاغوت بود، افزود: مبنای حرکت امام اسلام ناب و قرآن بود و همه روش و سنت بر مقابله با طاغوت است که منجر به انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه قیام انقلاب اسلامی بخش گرا نبود، تصریح کرد: امروزه ما در دنیا به رهبری آیت الله خامنه ای این مسیر را ادامه می‌دهیم.

عبودی تاکید کرد: در این قیام‌ها و حرکت‌ها سردمدار همیشه مرجعیت شیعی بود و هیچ قیام ملی نداشتیم که عالم شیعی در آن نقش نداشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان خاطر نشان کرد: تاکنون دنیا چنین شخصیتی با این نگاه وسیع و تأثیر گذاری به خود ندیده است، هر چند برخی‌ها تلاششان بر این است که هویت زدایی کنند.

عبودی با اشاره به عقبه تاریخ گفت: جای تعجب ندارد اگر امروز عده‌ای به مقابله با مکتب امام پرداختند همانطور که در مقاطع تاریخی برخی انسان‌های شیطان صفت علیه انبیا هم به مقابله برخاستند.

وی تاکید کرد: الحمدالله مکتب امام ضعیف‌تر نشده بلکه در همه نقاط عالم قوی‌تر و گسترده‌تر شده است.

عبودی ابراز داشت: نباید خیالمان راحت باشد که کار انجام شده و به همان اندازه که ما تلاش می‌کنیم دشمن چند برابر برنامه ریزی می‌کند و به هر بهانه‌ای در پی استفاده بردن است.

وی با انتقاد از سکوت و ترجیح برخی‌ها برای دفاع از انقلاب اظهار داشت: باید امروز با سربلندی و اعتماد به نفس از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.

عبودی تاکید کرد: نگاه را وسیع‌تر ببینید و الحمدالله فضای منطقه و دنیا تحت تأثیر تحولاتی است که منشأ این حرکات انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی امروز در تحولات منطقه تصمیم گیری می‌کند و در لبنان، عراق و سوریه نقش جمهوری اسلامی پررنگ است و نشان دهنده قدرت ما در منطقه است.

 عبودی با بیان اینکه باید شکرگزار الطاف الهی باشیم که در عصری زندگی می‌کنیم که امام آن را با قیام و مکتب خودش زینت داده است، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم مبلغ خوبی برای مکتب و مسیر امام باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ