مانور دورمیزی زلزله در فرمانداری قزوین برگزار شد

اقتصاد ایران: قزوین- مانور دورمیزی زلزله در منطقه الموت به منظور ارزیابی آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مقابله با بحران، با سناریوهای از پیش تعیین شده و بدون اطلاع قبلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مانور دورمیزی زلزله در منطقه الموت به منظور ارزیابی آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مقابله با بحران، با سناریوهای از پیش تعیین شده و بدون اطلاع قبلی با حضور اسلامی‌صدر سرپرست فرمانداری قزوین، علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان صبح یکشنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد.

غلامحسن اسلامی‌صدر سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در این جلسه تصریح کرد: این مانور به منظور بررسی و ارتقا آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مقابله با شرایط بحرانی و اضطراری اجرا شده است، مدیریت صحیح و به موقع بحران به میزان قابل توجهی از خسارات جانی و مالی بحران را کاهش می‌دهد.

وی تأکید کرد: مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان همواره باید آماده باشند، امروز با توجه به اینکه بین‌تعطیلی است و ممکن بود آمادگی در سطح پایین باشد مانور فرضی اجرایی شد تا مدیران بدانند که حوادث همواره در کمین هستند و تحت هر شرایطی باید آمادگی مقابله با بحران وجود داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد: تجربیات قبلی نشان می‌دهد که برخی حوادث در تعطیلات رخ داده است، طبیعت کشور این است که این نوع حوادث وجود دارد و امدادرسانی و مدیریت بحران در ساعت اولیه بروز حادثه اهمیت دوچندانی دارد، هرچه زمان می‌گذرد زمان طلایی از دست می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه حضور مدیران، کیفیت ارائه خدمات و وارد کردن امکانات در این مانور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، نقاط قوت و ضعف موجود شناسایی و به استانداری و مدیریت بحران کشور اعلام می‌شود تا در صورت بروز حوادث آمادگی مناسب داشته باشیم.

گفتنی است؛ در طی اجرای این مانور، سه تیم عملیاتی با حضور عوامل امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان به منطقه الموت اعزام و در گردنه‌های بهرام‌آباد و قسطین‌لار ارزیابی‌های لازم به منظور سنجش حضور به موقع، آمادگی مقابله با بحران و همراه داشتن تجهیزات و امکانات انجام و موارد ثبت و با ارتباط برخط با ستاد شهرستان گزارش‌های لازم ارائه شد.

همچنین در بخشداری‌های الموت غربی و شرقی ستاد مدیریت بحران به ریاست بخشداران تشکیل و با برقراری ارتباط برخط با ستاد شهرستان وضعیت منطقه و میزان آمادگی و حضور دستگاه‌ها در بخش گزارش داده شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ