امام خمینی (ره) «رسانه» را در رأس امور می‌داند

اقتصاد ایران: قزوین- پیشکسوت رسانه‌ای قزوین گفت: امام خمینی (ره) سه جایگاه نماز جمعه، مجلس و نشریه را در رأس امور می‌داند و این به معنای این است که امام رسانه را با مجلس و تریبون نماز جمعه یکسان می‌داند.

عبدالعظیم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به حوزه رسانه اظهار کرد: رسانه به قدری برای امام خمینی (ره) اهمیت دارد که در وصیت‌نامه تاریخی خود چندین فراز از این وصیت‌نامه را به رسانه می‌پردازد.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) همیشه طول حیات با برکت خود به قانون اشاره می‌کند اما در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند که اگر در رسانه‌ها انحراف از اسلام صورت گرفت و مسئولین با آن برخورد نکردند همه مکلف هستند خود اقدام کنند.

این پیشکسوت رسانه‌ای استان قزوین ادامه داد: این فرمایش امام (ره) نشان از اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه است و مقام معظم رهبری نیز در حوزه آتش به اختیار همین نگاه را دارند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در فیضیه می‌فرمایند که اگر رادیو و رسانه روزی چند ساعت در اختیار جریان انقلاب قرار بگیرد کاری خواهیم کرد که جوانان این کشور در برابر ظلم و استکبار سر خم نکنند و امام (ره) این کار را کرد و امروز وقتی می‌بینیم کشور در برابر استکبار جهانی می‌ایستد ناشی از این همین نگاه امام خمینی (ره) است.

موسوی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی نیز امام خمینی (ره) مواردی را متذکر شدند که این موارد جدای از شرایط سیاسی انقلابی که تازه پیروز شده و دشمنان زیادی دارد و در کنار آن گروه‌های مختلفی نیز که بعضاً مخالف نیز هستند نیست.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) سه جایگاه نماز جمعه، مجلس و نشریه را در رأس امور می‌داند و این به معنای این است که امام نشریه و رسانه را با مجلس و تریبون نماز جمعه یکسان می‌داند.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه امام خمینی برای رسانه در رأس دو شرط اساسی قائل هستند، اظهار کرد: از نظر امام خمینی (ره) محتوای خوب و دست اندرکاران متعهد، از شرایط یک رسانه در رأس امور است.

وی افزود: امام (ره) معتقد هستند اگر کسانی در رسانه تخلف کرده و انقلاب را زیر سوال می‌برند شما بدون شدت برخورد کنید چون این افراد در قبال رفتار با شدت، مظلوم نمایی می‌کنند و این مظلوم نمایی برای انقلاب خوب نیست.

در پرورش سلبریتی ها اشتباه کردیم

مدیرمسئول روزنامه ولایت تصریح کرد: از نظر ایشان ارشاد، منزوی کردن و در نهایت بی اعتنایی کردن سه راهکار برای برخورد با افرادی است که در حوزه رسانه تخلف می‎‌کنند.

وی افزود: این اشتباه را ما در حوزه پرورش سلبریتی ها انجام دادیم و با توجه بیش از حد به این قشر باعث شدیم این افراد خارج از جایگاه هنری خود به اظهار نظرهای سیاسی و غیرتخصصی بپردازند.

موسوی تاکید کرد: از نظر امام (ره) رسانه‌ها باید مسائل را مطرح کنند اما آرامش جامعه نیز باید حفظ شود و این دو مقوله بیان مسائل و آرامش جامعه را می‌توان علاوه بر نگاه امام خمینی (ره) در نگاه مقام معظم رهبری نیز دید.

وی ادامه داد: از نظر امام آزادی در چارچوب اسلام است و آزادی بی حد و حصر در هیچ فضایی از جمله رسانه در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست.

نویسندگی در نگاه امام واجب کفایی است

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه امام خمینی (ره) نویسندگی را واجب کفایی می‌دانند، گفت: برخورد با تعصب و تندروی در جامعه یکی از خط قرمزهای امام خمینی (ره) است.

وی بیان کرد: در نگاه امام خمینی (ره) باید قلم‌ها و زبان‌ها در خدمت انقلاب باشد و از تضعیف گروه‌ها و افرادی که در خدمت انقلاب هستند باید خودداری شود.

موسوی اضافه کرد: تضعیف ولایت فقیه و انقلاب اسلامی تضعیف اسلام است و باید مراقب باشیم با روحیه به اصطلاح انقلابی دست به تضعیف انقلاب و اسلام نزنیم.

وی اظهار کرد: از نظر امام خمینی (ره) انتقاد، انتقام نباشد و امام با پرده‌دری به شدت مخالف است و ما نیز باید مراقب باشیم که به نام افشاگری پرده‌دری نکنیم.

این پیشکسوت رسانه‌ای استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) در همان ابتدای انقلاب برای رسانه به قدری اهمیت قائل است که حتی برای تیتر رسانه‌ها نیز نظر می‌دهد و می‌فرماید اگر تیتر رسانه هیجان انگیز باشد اما محتوا با تیتر همخوانی نداشته باشد روزنامه‌نگار غش در معامله کرده است.

لسان نصیحت غیر از لسان ضایع کردن و لجن کردن است

وی گفت: از نظر امام خمینی (ره) لسان نصیحت غیر از لسان ضایع کردن و لجن کردن است و این نکته مهمی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد.

موسوی عنوان کرد: امام خمینی (ره) همچون یک کارشناس در رابطه با میزان حضور خود در رسانه و تبلیغ شخص خود نیز سخن می‌گوید و بیان صحبت‌های بیش از اندازه خود در رسانه‌ها را مضر می‌داند.

وی تاکید کرد: از نظر امام (ره) همه اخبار نباید برای حکومت باشد بلکه باید مردم در رسانه‌ها جایگاه اصلی را داشته باشند.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: امام خمینی (ره) جلوگیری از انحراف دستگاه‌های خبری را در وصیت‌نامه خود یک اصل می‌داند و تاکید می‌کند مسئولین نباید اجازه انحراف این دستگاه‌های خبری را بدهند.

وقت رسانه صرف اخبار بی اهمیت نشود

وی با بیان اینکه کاغذ و وقت رسانه‌ها نباید صرف اخباری شود که برای مردم مهم نیست و این را در وصیت‌نامه خود تاکید می‌کنند، گفت: امام (ره) قلم را در محضر خدا می‌داند و نویسنده و خبرنگار باید مراقب قلم خود باشد.

موسوی در پایان یادآور شد: امام بدون ژست روشنفکری نظر صریح خود را در رابطه با رسانه‌های خلاف اسلام عنوان می‌کند و معتقد است رسانه‌های خلاف اسلام و عفت عمومی حرام هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ