سیدحسن خمینی: مهمترین امید برای ما توانایی مردم است

اقتصاد ایران: حجت الاسلام سیدحسن خمینی گفت: نقاط ضعفی در کشور وجود دارد اما نقاط امیدآفرین نیز وجود دارد و مهمترین امید ما امید به توانایی مردم و اندیشه بزرگان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) صبح امروز در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالروز ارتحال امام عظیم الشان را خدمت یکایک حضار تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: 34 سال پیش در چنین روزی یکی از تلخ‌ترین روزها بر ملت ایران و مستضعفین جهان گذشت.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: رهبر فرزانه انقلاب سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل تعبیری داشتند که از زمره جوامع الکلم است، یک کلمه قصاری که می‌تواند رمز و راز زندگی امام بزرگوار در جامعه تلقی شود و نقشه راهی برای آینده نظام جمهوری اسلامی و مردم باشد.

امام(ره)، جان و روح جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: ایشان در ابتدای سخن فرمودند که امام(ره)، جان و روح جمهوری اسلامی است، تعبیر بسیار لطیف و یکی از زیباترین تعبیرهایی است که در رابطه با نسبت امام(ره) و نظام برآمده از الله اکبرها، مجاهدت‌های امام راحل، زحمات طاقت فرسای مردم در 200 سال اخیر، تلاش بی وقفه روحانیت شیعه و مجاهدت‌های مستضعفان جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بی‌تردید بزرگترین میراث امام(ره) است، تصریح کرد: امروز در هر جا هرکسی با امام(ه) و جمهوری اسلامی زاویه دارد، تیغ هجمه و دشمنی خود را نسبت به این نظام الهی معطوف می‌کند.  

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) بیان کرد: جمهوری اسلامی کالبد مقدسی است که در قانون اساسی شکل گرفته و متشکل از دو قید مهم جمهوریت و اتکا به آحاد مردم است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه امام(ره) مسیر خود را غیر از بیداری دل‌ها طی نکردند، افزود: امام راحل به بیداری دل‌های مردم توجه داشت و به دنبال کودتا و اقدامات خشن و دست بیگانه و نیروهای غیرمردمی نبود.

وی ادامه داد: امام راحل یک انقلابی به وجود آورد که بی‌تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است، امام پایه گذار جمهوری اسلامی و نظامی است که برآمده از خواست‌های مردم است.

انتخابات یکی از اصول سیاسی جمهوری اسلامی است

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال فرمودند که انتخابات همواره یکی از اصول سیاسی جمهوری اسلامی است و باید نسبت به مقدمات آن و ارکان و سلامت آن توجه شود.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به نقش اسلام تصریح کرد: نسبت «اسلام و فقه»؛ نسبت «علم و واقعیت» است. اسلام یعنی دینداری جز از مسیر یک فقه صحیح پیش نمی‌رود. حضرت امام(ره) شجاع، مبارز و انقلابی بود اما در کنار همه اینها یک فقیه و مرجع تقلید بود. فقه ما بن‌مایه این نظام سیاسی است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با تاثیر نقش مکان و زمان در اجتهاد، ادامه داد: فقهی که امام(ره) معرفی کردند فقه جامد خشک درجا زننده متحجر نیست امام می‌فرمودند فقه ما باید خودش را با مکان و زمان و نقشی که از زمان و مکان در اجتهاد می‌گیرد، پیش ببرد.

 امروز به برکت انقلاب اسلامی، دارای حکومتی استقلال یافته هستیم

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) تاکید کرد: یکی دیگر از اصول مسلم جمهوری اسلامی به عنوان میراث امام(ره)، عزتی است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی ابراز کرد: در طول تاریخ 200 ساله اخیر ایران، هیچ دوره‌ای مانند جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم. در گذشته آمدن و رفتن حاکمان با دست خارجی‌ها بوده و آخرین سلطان این مملکت نیز با تصمیم سلاطین غیرایرانی تصمیم به ترک ایران می‌گیرد.

انقلاب اسلامی قدرت قاطعانه و بزرگی در جهان و منطقه دارد

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، دارای حکومتی استقلال یافته هستیم، افزود: تلاش مهمی در اثر بیداری اسلامی شکل گرفته و انقلاب اسلامی قدرت قاطعانه و بزرگی در جهان و منطقه دارد و یک بخش مهم آن موضوع فلسطین و آزادی قدس است.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی که امام(ره) روح و جان آن است، نظامی است که حتما مردم باید در زندگی آن، احساس رفاه و معیشت بهتر و سالم‌تر داشته باشند.

مهمترین امید برای ما امید به توانایی مردم است

حجت الاسلام سیدحسن خمینی اضافه کرد: فقر و فساد و تبعیض همواره یکی از آفات نظام بوده که مورد توجه مسؤولان نیز قرار دارد و همت همه این است که این رفاه را پدید بیاوردند. نقاط ضعف وجود دارد اما نقاط امیدآفرین نیز وجود دارد. مهمترین امید برای ما امید به توانایی مردم و فکر و ذهن و اندیشه بزرگانی است که بر این کشور تصدی می‌کنند.

وی در پایان گفت: روزهای 34 سال گذشته را طی کردیم و امروز در جمهوری اسلامی با نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده‌ای را در پیش رو داریم و باید سعی کنیم از درس‌های تلخی که داشتیم آینده شیرین بسازیم.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ