حکومت‌رانی بدون مشارکت مردم از نظر امام (ره) غیرشرعی بود

اقتصاد ایران: قزوین- دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: در نگاه امام خمینی (ره) که برگرفته از تعالیم دینی و سیره بزرگان بود، حکومت‌رانی بدون نظر و مشارکت مردم ولو به نفع آنان را بیهوده و غیرشرعی می‌دانست.

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‎‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به مشارکت مردم در عرصه سیاست اظهار کرد: مردم در نگاه امام خمینی از جایگاه واقعی و نه تصنعی و تزئینی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه از همان آغاز نهضت امام (ره) اساس کار را بر آگاهی بخشی به مردم و روشنگری آنان قرار داد، افزود: امام در شکل مبارزه هم چون به باور نقش مردم عمیقاً معتقد بود لذا هیچگاه برای مبارزه مسلحانه با رژیم شاه اصالت قائل نبود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: امام (ره) بر پایه همین اندیشه مردم باور به محض پیروزی انقلاب اسلامی در استقرار نظام حکومتی جدید علیرغم آنکه شرایط مهیا برای پذیرش نظر او بود ولی انجام آن را برعهده مردم نهاد و رفراندوم جمهوری اسلامی را برگزار کرد.

امام خمینی (ره) در جنگ و دفاع مقدس راهبرد نقش مردم و جوانان را ارائه کرد

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در جنگ و دفاع مقدس راهبرد نقش مردم و جوانان را ارائه کرد و با تشکیل بسیج بیست میلیونی به آنان هویت بخشید. تاکید امام در برگزاری انتخابات‌های مختلف و اهمیت دادن به رأی مردم برای ساختارهای نظام حتی در شرایط بحرانی دفاع مقدس حجت روشنی بر باور حقیقی او به مردم بود.

شفیعی‌ها بیان کرد: نگاه امام خمینی (ره) که برگرفته از تعالیم دینی و سیره بزرگان بود، حکومت راندن بدون نظر و مشارکت مردم ولو به نفع آنان را بیهوده و غیرشرعی می‌دانست.

وی تصریح کرد: در سیره امام علی علیه السلام که مورد توجه و عنایت ویژه امام بود خوانده‌ایم، تا آن هنگام که اقبال مردم نبود، ولو حکومت حق او بود ولی خار در چشم و استخوان در گلو صبر کرد و هنگامی که مردم پس از غفلت‌ها به آگاهی و شناخت رسیدند و به در خانه او هجوم آوردند که مسئولیت حاکمیت را بپذیرد به عنوان عهد الهی آن را پذیرفت.

مشی مقام معظم رهبری همان مشی امام (ره) است

دبیر حزب موتلفه استان قزوین در پاسخ به این سوال که چقدر این نگاه امام خمینی (ره) در فضای سیاسی کشور محقق شده است، بیان کرد: باید گفت که نقطه امید و اطمینان این معنا آن جاست که شیوه و مشی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای همان روش امام راحل بوده و هست و ایشان دقیقاً پای در جای پای امام گذارده و حتی برای لحظه‌ای غفلت از این مهم نداشتند و در طول سه دهه رهبری بارها و بارها در مقاطع مختلف بر این مهم تاکید و اصرار ورزیده‌اند.

وی گفت: نمونه بارز آن ایستادگی ایشان در انحراف فتنه ۸۸ بود که فتنه‌گرانی که با ادعای مطالبه رأی مردم در صدد کودتا و نادیده گرفتن رأی مردم بودند، بود. هرچند آن فتنه هزینه‌های هنگفتی را بر نظام تحمیل کرد و دشمنان را نسبت به ساقط کردن نظام اسلامی تشجیع کرد اما برکات آن را در تثبیت مردم سالاری باید دید.

شفیعی‌ها اظهار کرد: این نکته را هم نباید نادیده گرفت که کم نیستند عناصری در درون ارکان نظام که به اشکال مختلف به دلیل کج فکری و شیرین بودن قدرت این مهم را یا اساساً قبول ندارند و یا با سنگر ساختن از مردم و حمایت ظاهری به دنبال استبداد و خودرایی هستند و این واقعیت را باید اعتراف کرد اگر تاکید و اصرار رهبری بر این راهبرد محوری در برهه‌های مختلف نبود، این میراث امام خمینی رنگ باخته و از بین رفته بود.

وی در پایان یادآور شد: طبیعتاً باید به موازات تغییر و تحولات اجتماعی و جهانی باید نسبت به بازیابی و بروز کردن این اندیشه روشن اهتمام داشت و اجازه نداد بواسطه برخی بد سلیقگی‌ها سیمای درخشان جمهوری اسلامی دچار خدشه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ