وجه تمایز امام(ره) با سایر رهبران جهان اعتقاد او به قدرت الهی بود

اقتصاد ایران: قزوین-یک کارشناس سیاسی و فرهنگی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام راحل به قدرت الهی اعتماد حداکثری داشت و این اعتماد، باور به قدرت توحیدی یقینی را در او شکل داده بود.

حامد کبودوند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شخصیت کاریزماتیک امام خمینی (ره) فرای رهبری سیاسی ایشان اظهار کرد: یکی از مهمترین نکات در فرایند رهبری تمرکز روی واقعیت‌های موجود در جامعه و افراد است.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی ادامه داد: از مهمترین واقعیت‌های موجود در زندگی هر فردی فطرت او است و نگاه معمار کبیر انقلاب نیز بر مبنای آموزه‌های اسلام و منطبق بر فطرت واقعی انسان بود.

وی بیان کرد: این واقع گرا بودن و دادن برداشت‌های درست و ایجاد احساس درست در مردم سبب می‌شد که عموم مردم با امام (ره) و آموزه‌ها و آرمان‌هایی که برای یک کشور آزاده ترسیم می‌کردند همراهی کنند.

کبودوند با بیان این نکته که امروز نیز آیت الله خامنه ای همین راه را ادامه می‌دهند و گاهی بزرگترین فتنه‌ها که دشمن ماه‌ها روی آن برنامه‌ریزی کرده است را با یک سخنرانی مبتنی بر واقعیت نقشه بر آب می‌کنند گفت: بیاناتی که از فطرت انسانی برمی‌آید روی مخاطب به طور مستقیم اثر دارد و بدیهی است که فتنه‌ها را خنثی می‌کند.

کارشناس فرهنگی و سیاسی با اشاره به این مسئله که فطرت انسانی محدود به یک قومیت و جغرافیایی یا مذهب خاصی نیست توضیح داد: انسان‌ها فطرت مشترک دارند و همین موضوع سبب می‌شود که می‌بینیم اندیشه امام (ره) خمینی از همه اقشار و افراد جهان پیرو دارد و مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که فطرت انسان به پاکی، استقلال و… گرایش دارد.

وی عنوان کرد: امام (ره) حامی تمامی مستضعفان عالم بود و همین سبب می‌شود یک سیاهپوست آمریکای هم با او حس قرابت داشته باشد و با آرمان‌های که مطرح می‌کند ارتباط بگیرد.

کبودوند در خاتمه گفت: علاوه بر اینکه امام (ره) را باید شخصی منحصر به فرد و نابغه قرن دانست تمایز او با دیگر رهبران اجتماعی و سیاسی جهان در این است که او به قدرت الهی اعتماد حداکثری داشت و باور به قدرت توحیدی یقینی را در او شکل داده بود که افراد را جذب خود می‌کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ