عقلانیت مکتب امام خمینی (ره) دلیل گفتگوی صادقانه با مردم بود

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: یکی از دلایل گفتگوی صادقانه و شفاف امام خمینی (ره) با مردم و طرح مشکلات، عقلانیت مکتب امام (ره) بود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد، عقلانیت مکتب امام راحل را یکی از دلایل طرح مشکلات به صورت شفاف و صادقانه با مردم عنوان کرد و گفت: همین عقلانیت باعث شد تا مردم در شرایط سخت و بحرانی از جمله دوران دفاع‌مقدس به امر امام (ره) لبیک بگویند.

وی با یادآوری اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های بارز بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، توجه به جایگاه مردم بود، تصریح کرد: این شاخصه را باید یکی از بارزترین و مهم‌ترین شاخصه‌های امام راحل دانست، به همین خاطر به جرأت می‌توان گفت که معمار کبیر انقلاب اسلامی یک فیلسوف مردم‌شناس به معنای واقعی کلمه بودند.

این مسئول با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) همواره به انسان و زندگی بشر جایگا ممتازی قائل بودند و این تفکر برگرفته از آیات قرآنی و روایات متعدد است، ادامه داد: درست است که امام خمینی (ره) را نمی‌توان پیامبر نامید اما با توجه به شخصیت این روحانی بزرگ، باید ایشان را جزو منذرین قلمداد کنیم؛ چرا که ایشان جامعه اسلامی را بیدار و همراهی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نگاه اساسی امام راحل به مردم بود که باعث شد مردم نیز به ندای توحیدی ایشان لبیک گفته و انقلاب اسلامی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: مکتب امام راحل مبتنی بر عناصری بود که از یک طرف یک ضلع این مکتب به عقلانیت و اضلاع دیگر آن نیز به معنویت و عدالت ختم می‌شد و همین عقلانیت مکتب امام (ره) باعث شد تا نوع حکومت را در گام اول مشخص کنند.

احمدی با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) عدالت را در زندگی شخصی و اجتماعی خودشان پیاده کرده و با عنصر معنویت نیز زندگی‌شان را در امتداد توحید و خواست الهی معنی بخشیدند، ابراز کرد: بر همه ما واجب است که در این ایام توجه ویژه‌ای به ابعاد شخصیتی و ابعاد مکتب حضرت امام خمینی (ره) داشته و هر آنچه که در قالب این ابعاد می‌گنجد را به عنوان چراغ راهی برای طی مسیر قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی (ره) متبلور بوده و همواره بر این جایگاه تاکید می‌کنند، افزود: امام راحل فیلسوف، فقیه، مفسر و عارف بودند و همه این علوم را با شخصیت جامع خود تا حد استادی فرامی‌گیرند و این علوم را در جامعه امتداد می‌دهند و امتداد اجتماعی فلسفه را مطرح می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه با وجود رشد نسبی در بُعد عقلانیت و معنویت مکتب امام در جامعه، متاسفانه در بخش عدالت این مکتب کارنامه قابل قبولی نداریم، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی عملکرد غیرقابل قبول در حوزه عدالت به عنوان یکی از اضلاع مهم مکتب امام، فاصله گرفتن از روح حاکم بر سبک زندگی امام خمینی (ره) است و همین امر باعث شده است تا امروز مسائلی چون حقوق‌های نجومی، تضاد طبقاتی و ... را در جامعه مشاهده کنیم.

احمدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از جمله متفکرانی است که توحید را در عرصه اجتماع و سیاست امتداد دادند، خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی معتقد بودند تا زمانی که حکومت اسلامی تشکیل نشود، عدالت واقعی محقق نخواهد شد، به همین خاطر امام راحل عقلانیت، معنویت و عدالت را لازمه تشکیل حکومت اسلامی می‌دانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ