امام خمینی (ره) به ملت ایران قدرت و اعتماد به نفس داد

اقتصاد ایران: قزوین- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره) به این ملت قدرت، اعتماد به نفس و توکل بر خدا را یاد داد و ما با این شاخصه‌ها توانستیم در برابر بزرگترین قدرت‌های دنیا بایستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شنبه شب در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: تاریخ کشور و منطقه را در ۲۵۰ سال اخیر باید بشناسیم و بدانیم جایگاه ملت ایران کجا بوده است و امروز این ملت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در کجا قرار دارد.

وی با بیان اینکه قاجار حدود ۱۳۰ سال بر این کشور حاکم بوده است و یکی از با کفایت ترین افرادی که در قاجار بر این کشور حکومت کرد امیرکبیر بود که اجازه ندادند بیشتر از ۳ سال به این مردم خدمت کند و او را کشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در این دوره قراردادهای ننگینی بر علیه کشور و مردم به امضا رسید که با مخالفت جدی مراجع تقلید صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ آسیب‌های بزرگی همچون جنگ جهانی و یا قحطی را شاهد بود که در جریان آن میلیون‌ها نفر از مردم ایران کشته شدند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: در دوره پهلوی نیز شاهد لشگری کشی رژیم‌های استعمارگر به خاک این کشور بدون مقاومت ارتش پهلوی بودیم.

وی تاکید کرد: در این شرایط شخصیت وارسته و بزرگی به نام امام خمینی (ره) به پا خواست و با همت مردم مظلوم ایران شاهد تحقق آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ» شدیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در روزگاری اسرائیل در جنگ ۶ تمام داشته‌های اعراب را نابود کرد بیان کرد: اما انقلاب اسلامی باعث تقویت جریان اسلام و شیعه در منطقه شد و می‌بینیم که چگونه فرزندان حزب الله و شیعه در برابر اسرائیل می‌ایستند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی شیعه را در منطقه گسترش داد و این افتخارات و توانمندی‌های اسلام و شیعه برکت اهل بیت (ع)، به برکت انقلاب اسلامی و مکتب عزت‌آفرین خمینی‌کبیر است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: فریاد استقلال، آزادی جمهوری اسلامی ملت ایران در ابتدای انقلاب اسلامی امروز محقق شده و این ملت با قدرت در برابر بزرگترین رژیم‌های دنیا ایستاده است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به این ملت روحیه، قدرت، اعتماد به نفس و توکل بر خدا را یاد داد و ما با این شاخصه‌ها توانستیم در برابر بزرگترین قدرت‌های دنیا به ایستیم و به دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های مختلف نظامی، دفاعی، و امنیتی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: امروز مسیری که امام خمینی (ره) آغاز کردند، توسط مقام معظم رهبری با قدرت، عظمت و صلابت در حال استمرار است و ایشان توانسته سیاست علوی را در جامعه پیاده کند.

وی با بیان اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم، تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۵۲ هزار انشعاب گاز داشتیم اما امروز در فصول سرد روزانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود.

آیت الله دری نجف ابادی بیان کرد: تحصیل ۴ میلیون دانشجو، مصرف روزانه ۶۵ هزار مگاوات برق، تحصیل ۱۶ میلیون دانش آموز و دستاوردها و توانمندی بزرگ در حوزه فولاد و پتروشیمی بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در حوزه پزشکی کشور با دستاوردهای بی نظیری روبرو شد و در شرایطی که روزی از کشورهای پاکستان و هند و بنگلادش پزشک وارد می‌کردیم امروز کشور در حوزه پزشکی در دنیا تعیین کننده هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مشکلات زیادی نیز در این مسیر وجود دارد و باید به دنبال رفع این مشکلات از جمله گرانی و تورم باشیم.

وی ادامه داد: تقویت تولید و اشتغال، توجه به صادرات و دوری از خام فروشی می‌تواند این مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی را استان قزوین در حوزه صنعت دارد، ادامه داد: باید تلاش کنیم با تولید، اشتغال مولد و اشتغال ثروت‌آفرین، کشور را به سوی پیشرفت حرکت دهیم.

وی توجه به مشکلات اساسی مردم را یک نیاز اساسی دانسته و عنوان کرد: یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی ملت حوزه آرد و نان است که نیاز است دولت و نظام ساختار تولید آن را تغییر دهد تا مشکلات مردم نیز در این حوزه کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ