برآورد ۵۰۰ میلیارد تومانی خسارت سیل به شهرستان بیله‌سوار

اقتصاد ایران: بیله سوار- فرماندار بیله سوار از برآورد اولیه خسارت سیل اخیر به این شهرستان به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحبعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در روزهای گذشته و در ۲ مرحله سیل بی سابقه‌ای شهرستان بیله سوار به ویژه بخش مرکزی آن را فرا گرفت که ۳۰ روستا در این شهرستان درگیر سیل ویرانگر بودند.

وی تصریح کرد: این سیل نه تنها به تأسیسات شهری و روستایی خسارت عمده‌ای وارد کرده بلکه به صورت صد درصد اراضی زراعی و باغات این شهرستان را به ویرانی کشیده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: به دنبال بارش باران و رگبار سیل آسایی که در گرمی و بیله سوار رخ داد از منطقه گرمی سیل عظیمی به راه افتاد و مناطق روستایی و شهری بیله سوار را دچار خسارت سنگینی کرده است.

اصغری افزود: در بخش کشاورزی ۶۲ میلیارد تومان و در حوزه‌های راه، بنیاد مسکن و طرح انسداد مرزی نیز ۲۷ میلیارد تومان در برآوردهای اولیه به این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: میزان خسارت وارده به صورت دقیق و از سوی کارشناسان در حال بررسی است اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد سیل هفته گذشته به این شهرستان ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

اصغری اضافه کرد: به دنبال جاری شدن سیل در ۱۲ روستا تأمین آب شرب با مشکل جدی روبه رو شد و در ۲ روستا نیز قطعی برق را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و ستاد مدیریت بحران بررسی همه جانبه در جبران خسارت وارده از سیل اخیر انجام شده و امیدواریم در روستاهای «نرقشلاقی، اکبر داود و جان خانلو» که بیشترین خسارت وارد شده، خدمات رسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

اصغری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار شده با تاکید استاندار اردبیل تأسیسات آبرسانی، گازرسانی و برق رسانی به این شهرستان و روستاهای آنکه دچار خسارت شده، به سرعت ترمیم و آب پایدار شهری و روستاها برقرار شود.

فرماندار شهرستان بیله سوار تصریح کرد: این سیل بی سابقه نه تنها خسارت مالی هنگفتی به همراه داشته بلکه زندگی روزمره مردم را نیز با اختلال روبه رو کرده که تلاش بر برقراری آرامش بیشتر در منطقه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ