راه برون رفت از بحران‌ها در جامعه امام شناسی است

اقتصاد ایران: رشت- پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از کلام، بیان و مرام امام (ره) فاصله گرفته‌ایم، گفت: امام شناسی جامعه را از تمام بحران‌های فرهنگی و اقتصادی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میر شمس اکبر حسینی شامگاه شنبه در نشست مجازی شناخت و تبیین مکتب امام روح الله، اظهار کرد: توجه به ساختار فکری و معنوی حضرت امام (ره) در ابعاد مختلف یکی از ضروریات امروز جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم شناخت درست ابعاد شخصیتی حضرت امام، افزود: انتقال مؤثر مفاهیم و ارزش‌های امام راحل با شناخت درست از این بزرگوار محقق می‌شود.

شناخت انقلاب اسلامی از مسیر امام شناسی می‌گذرد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شناخت انقلاب اسلامی از مسیر امام شناسی می‌گذرد، گفت: بدون شناخت نگاه، تفکر و اندیشه امام راحل، پی بردن به لایه‌های فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی میسر نیست.

حجت‌الاسلام اکبر حسینی با بیان اینکه حرکت رفتاری و گفتاری امام (ره) فقط در بُعد سیاسی خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: حرکت انقلاب اسلامی و شکل گیری نهضت امام خمینی (ره) بیشتر جنبه فرهنگی، معنوی و اعتقادی دارد تا سیاسی.

وی با بیان اینکه امام راحل احیاگر رفتاری اسلام در بطن جامعه بودند، افزود: اگرچه قبل از انقلاب اسلامی دین در ذهن، دل و باورهای مردمی وجود داشت اما در بطن جامعه به واقعیت نرسیده بود و امام با نهضت ولایی خود اسلام را در جامعه واقعی سازی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام راحل مبارزه با آمریکا را به یک فرهنگ معنوی و اعتقادی تبدیل کرد، گفت: کفر زدایی، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم توسط امام خمینی (ره) به یک جریان معنوی و اعتقادی تبدیل شد و گسترش پیدا کرد.

اکبر حسینی با بیان اینکه امام راحل پایه‌های استکبار را به لرزه در آورد، اضافه کرد: امام راحل ریشه کفر ورزی و تکبر در مقابل خداوند متعال را از بیخ خشکاند.

وی با اشاره به حملات تند و ریشه کن استکبار علیه اسلام و باورهای دینی مردم افزود: استکبار دنبال تضعیف دین و تنزل جایگاه واقعی باورهای دینی در اذهان مردم است و امام مقابل چنین دسیسه‌هایی ایستاد.

معنویت بخشی در لایه‌های مختلف جامعه در اولویت قرار گیرد

این پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی چالش‌های فرهنگی، ریشه این مسائل را در نوع نگرش ما به انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: نگاه مادی و اقتصادی به انقلاب اسلامی سبب شده تا در بعد فرهنگی و اعتقادی عقب بیافتیم و ضربه بخوریم.

حجت‌الاسلام اکبر حسینی با بیان اینکه معنویت بخشی و ارتقای روحیه اعتقادی، جامعه را از چالش‌های فرهنگی مصون می‌دارد، گفت: معنویت بخشی در لایه‌های مختلف جامعه در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام پایه گذار آماده سازی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) در جامعه بودند لذا ایجاد ساختار معنوی و اعتقادی از ضروریات جامعه است، افزود: بدون پشتوانه اعتقادی و معنوی، جامعه به بن بست می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب را فقط نباید در ساختارهای سیاسی جستجو کرد، گفت: تکیه بر ساختار سیاسی و مشق این ساختار در تمام سطوح جامعه یک آفت بزرگ است.

اکبر حسینی با تاکید بر قرارگیری جمهوریت در کنار اسلامیت اضافه کرد، جمهوریت و مردم بدون اسلام فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه فاصله گیری از محتوای واقعی اسلام و دینی، ضرر است، افزود: سودمندی جامعه با جمهوریت در کنار اسلامیت تحقق می‌پذیرد.

دشمنی‌ها با اسلام است نه انقلاب

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنی‌ها با اسلام است نه انقلاب، گفت: دشمن رو نقطه قوت این انقلاب که همان دین اسلام است دست گذاشته است.

حجت الاسلام اکبر حسینی با اشاره به اینکه از کلام، بیان و مرام امام (ره) فاصله گرفته‌ایم، اضافه کرد: امام شناسی جامعه را از تمام بحران‌های فرهنگی و اقتصادی نجات می‌دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ