دیدگاه سرطایفه و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان درباره امام راحل

اقتصاد ایران: زاهدان-سران طوایف و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان اندیشه و مکتب امام خمینی (ره) را جاودانه و فراموش شدنی دانستند و گفتند: پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام حقیقت اندیشه امام است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امام خمینی (ره) با تاسی از خدای متعال و تکیه بر مردم ایران اسلامی در مقابل رژیم پهلوی ایستاد و بادست خالی این رژیم را به خارج از مرزهای کشور فراری داده و انقلاب اسلامی را بنیان نهاد، اینک این انقلاب در منطقه حرف برای گفتن در زمینه‌های مختلف دارد و هیچ اتفاقی بدون هماهنگی با این نظام الهی، به ثمر نخواهد نشست.

یکی دیگر از ثمرات فعالیت‌های امام راحل (ره)، بیداری اسلامی است که در کشورهای مسلمان و غیر مسلمان راه اندازی شده و آثار آن نیز برای همگان نمایان شده و این موضوع غیر قابل انکار است.

در راستای شناخت بهتر امام خمینی (ره) گفتگوهایی با چند سران طایف و عالمان اهل سنت در سیستان و بلوچستان انجام داده‌ایم.

اندیشه و اصول امام خمینی (ره) همیشه راهگشا است

سرطایفه ایل سیاهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: ۱۴ خرداد سالروز حزن انگیز رحلت ابر مرد تاریخ انقلاب اسلامی حضرت روح الله الموسوی الخمینی (ره) بر دل و سینه مردم سنگینی می‌کند و مردم ایران اسلامی هیچ وقت خبر «روح خدا به خدا پیوست» را از زبان خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی از یاد نخواهند برد.

سردار حاجی احمدرضا سیاهانی افزود: خردادماه، یادآور روزهای ماندگار در تاریخ ایران است از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ تا آزادسازی خرمشهر در سه خرداد ۶۱ و شاید یکی از ماندگارترین روزهای خرداد، چهاردهمین روز این ماه در سال ۶۸ باشد که سی‌وسه سال قبل در چنین روزی جهان اسلام وجودی ارزشمند و شخصیتی عالم و با تقوا را از دست داد و حضرت روح‌الله «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به‌سوی جایگاه ابدی سفر کرد»، اما اندیشه و اصول او همواره در بطن جامعه‌ی ما جاری و راهگشاست.

اندیشه امام راحل (ره) چراغ راه امت است

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان گفت: اندیشه و سیره حضرت امام خمینی (ره) چراغ راه مسلمانان در مسیر اسلام ناب محمدی است.

سردار حاج محمدشاهوزهی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام به مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی (ره)، افزود: دل‌های مؤمنان و انسان‌های آزاده جهان سرشار از یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب است چرا که امام خمینی (ره) محبوبترین رهبر در جهان معاصر شناخته شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فقط متعلق به ملت شریف و شهید پرور ایران نیست، افزود: امروز تمامی آزادگان جهان با هر زبان و فرهنگی درس آزادی خواهی را از خمینی کبیر می‌آموزند.

این سرطایفه ادامه داد: ۱۴ خرداد ماه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ‌ترین چهره تاریخ معاصر است، شخصیت بزرگی که با طهارت روح و عظمت ایمان خود، انقلاب اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کرد و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

وی تصریح کرد: رویداد مهم دیگر در نیمه‌های خرداد ماه قیام ۱۵ خرداد است که در پی دستگیری امام خمینی (ره) رخ داده و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست.

شاهوزهی با بیان اینکه مردم همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند، گفت: پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی که حقیقت اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های امام راحل (ره) فراموش شدنی نیست، تاکید کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ عزیمت‌گاه بیداری اسلامی در جهان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب هست که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.

این سرطایفه اهل سنت خاطرنشان کرد: این روز بزرگ، سرآغاز نهضت اسلامی مردم تحت ستم طاغوت بود که همچون موجی توفنده بنیان فاسد و پوسیده رژیم پهلوی را در هم کوبید و بستری برای حرکت عظیم ملت بزرگ ایران اسلامی به سوی آزادی و استقلال ساخت.

امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در منطقه تمین شهرستان میرجاوه گفت: امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است و راه و اندیشه‌اش در تاریخ زنده خواهد ماند.

حاج عبدالنبی کرد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ایام به مناسبت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، افزودد: امام خمینی (ره) محبوب‌ترین رهبر در جهان معاصر بوده و الگویی برای تمامی آزادگان جهان با هر زبان و فرهنگی به شمار می‌روند.

وی افزود: روح‌الله خمینی (ره) بزرگ‌مردی از تبار نور بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجار نور در برابر رژیم شاه، نور امید رادر دل ستمدیدگان خسته از ظلم و استعمار روشن کرد.

این سر طایفه ادامه داد: امام خمینی (ره)، شخصیت همیشه ماندگاری خواهد بود و نماد یک رهبر مردمی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد از میان مردم برخاست، با مردم زیست و درنهایت یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار گذاشت.

کرد با تأکید بر این مطلب که مکتب امام خمینی (ره) فراموش‌شدنی نیست، اظهار کرد: اگر چه دشمنان و ایادی استکبار به دنبال کم‌رنگ کردن آرمان‌ها و دستاوردهای امام راحل هستند؛ اما ما وظیفه داریم حقایق را برای نسل جوان بازگو کنیم چراکه، ایستادگی امام خمینی در برابر قدرت‌های استبدادی، کشور باثبات، مقتدر، مستقل و پیروز کرد.

وی اذعان کرد: امروز علاوه بر ایرانیان تمام ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه پیرو مکتب امام خمینی (ره) بوده و معتقد هستند ایشان با مجاهدت‌های خود و همراهی مردم کاخ ظلم و ستم را فروریخت.

این سر طایفه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، یک حقیقت همیشه زنده است، ادامه داد: درایت و شجاعت، خداشناسی، دشمن‌شناسی، تسلیم دنیا نبودن، آخرت‌شناسی، حق‌شناسی و باطل شناسی و ساده‌زیستی از ویژگی‌های شاخص امام راحل به شمار می‌روند.

به گفته وی؛ نظام جمهوری اسلامی میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی معماری اولین نظام اسلامی را به منصه ظهور رساند.

مکتب امام خمینی (ره) فراموش‌شدنی نیست

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت گونگان شهرستان سرباز نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام به مناسبت رحلت جانسوز امام راحل، بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) مهمترین رویداد در تاریخ ایران به شمار می‌رود؛ امروز وحدت، آسایش، امنیت موجود در کشور مرهون ایثار و درایت ایشان و سپس رهبر معظم انقلاب بوده که با همراهی مردم دشمنان را ناکام و مأیوس کرده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مکتب امام خمینی (ره) فراموش‌شدنی نیست، افزود: اگر چه دشمنان و ایادی استکبار به دنبال کمرنگ کردن آرمان‌ها و دستاوردهای امام راحل هستند اما ما وظیفه داریم حقایق را برای نسل جوان بازگو کنیم چراکه، ایستادگی امام خمینی در برابر قدرت‌های استبدادی، کشور باثبات، مقتدر، مستقل و پیروز کرد.

این عالم اهل سنت ادامه داد: اگر امروز در این کشور تمام اقوام و مذاهب با وحدت، همدلی و یکپارچگی زندگی مسالمت آمیزی دارند نتیجه تلاش‌های این عزیز سفر کرده است که عمر خود را صرف وحدت اسلامی کرد.

وی اذعان کرد: امروز علاوه بر ایرانیان تمام ملت‌های مسلمان و آزادی خواه پیرو مکتب امام خمینی (ره) بوده و معتقد هستند ایشان با مجاهدت‌های خود و همراهی مردم کاخ ظلم و ستم را فرو ریخت.

رسولی زاده درایت و شجاعت را از ویژگی‌های بارز ایشان عنوان کرد و گفت: خداشناسی، دشمن شناسی، تسلیم دنیا نبودن، آخرت شناسی، حق شناسی و باطل شناسی و ساده زیستی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت والا مقام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ