خبرخوب|سربازان امام (ره) سنگ تمام گذاشتند!

اقتصاد ایران: نه‌فقط امروز که بسته خبری هرروز ما برمدار فرمان شما می‌چرخد ای امام خوبی‌ها! اما امروز می‌خواهیم سنگ تمام بگذاریم و فقط آدم‌هایی زینت‌بخش بسته خبرخوبمان باشند که شما سفارش کرده بودید آنها را تیتر اول روزنامه هاکنیم.درسی و چهارمین سالگرد رحلتتان ما هم عرض ارادت مان را با این خبرها به شما نشان می‌دهیم.

گروه خبرخوب: «رادیو و تلویزیون و مطبوعات مال عموم است. از این‌جهت، من به سهم خود خیال دارم که راجع به من کم باشد، مگر در مواقع حساسی که لازم است. آنچه خوب است در رادیوتلویزیون و مطبوعات باشد، آن است که برای کشور اثری داشته باشد. مثلاً اگر زارعی خوب زراعت کرد و زراعتش خوب بود، شما این شخص را به‌جای مقامات کشور در صفحه اول بگذارید و زیرش بنویسید این زارع چگونه بوده است و یا اگر کارمندی خوب کار کرد و یا اگر طبیبی عمل خوبی انجام داد، عکس او را در صفحه اول چاپ کنید و بنویسید که این عملش چطور بوده است. یا مثلاً اگر کسی کشفی کرد، باید مفصل با عکس و مطلب باشد، یا اگر کسی سارقی را دستگیر نمود و یا یک کشاورز و یا هنرمند و یا جراح، که متأسفانه نه اسمشان است و نه عکسشان، درحالی‌که این‌ها لایق‌اند تا در روزنامه‌ها مطرح شوند، خلاصه، باید اساس تشویق اشخاصی باشد که در این کشور فعالیت می‌کنند؛ این‌ها به این کشور حق‌دارند، به این روزنامه‌ها حق‌دارند، به رادیو تلویزیون حق‌دارند. (صحیفه امامخمینی (ره)، ج ۱۹، ص ۳۶۱ تا ۳۶۳)

این چند جمله از زبان امام خمینی (ره) بهترین مقدمه برای بسته خبرخوب امروز ما به‌وقت ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ است. نه‌فقط امروز که بسته خبری هرروز ما به‌فرمان شما می‌چرخد ای امام خوبی‌ها! اما امروز می‌خواهیم سنگ تمام بگذاریم و فقط آدم‌های معمولی زینت‌بخش بسته خبر خوبمان باشند. همان‌ها که شما سفارش کرده بودید آن‌ها را تیتر اول روزنامه‌ها کنیم.

 


حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در زندان

*طوفان بخشش در زندان‌های ایران

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در زندان‌های ایران اتفاقاتی می‌افتد تماشایی که البته کم‌لطفی رسانه‌هاست که این خبرهای خوب را به گوش مردم نمی‌رساند و خیلی‌ها نمی‌دانند این روزها در زندان‌های سراسر ایران طوفان بخشش راه افتاده است. مثلاً اینکه با حضور خادمان حرم رضوی و همراهی مددکار زندان در منزل اولیای دم یک پرونده محکوم به قصاص، اولیای دم به عشق امام رضا (ع) از قاتل فرزندشان گذشتند. به بهانه دهه کرامت در همین چند روز گذشته یک محکوم به قصاص دیگر در زندان بندرعباس و دو محکوم به قصاص در زندان سمنان بخشیده شدند و از پای چوبه دار و قصاص نفس رها شدند. ده روز گذشته در سراسر کشور پویش‌های مختلفی برگزار شد. مسئولان زندان‌ها هم سنگ تمام گذاشتند در بخشش و این‌طور شد که ۹۳ زندانی با بهره‌مندی از تخفیفات قانونی فقط از زندان گلستان آزاد شدند. ۱۸ زندانی از زندان مرکزی قزوین به آغوش خانواده برگشتند. ۴۴ زندانی جرائم مالی با پرداخت بدهی توسط مردم در خراسان جنوبی از زندان رها شدند. در مشهد پویش نذر هشتم برگزار شد و ۸۸ زندانی نیازمند آزاد شدند. پویش نذر رهایی در زندان‌های فارس برگزار شد و ۲۰۰ زندانی جرائم مالی به آغوش خانواده برگشتند. هنوز تمام نشده ها. داستان بخشش‌ها ادامه دارد.

 

*امام گفت از شما بنویسیم!

ما باافتخار و با تأسی از توصیه‌های امام خمینی (ره) دومین بخش از خبر خوب امروز را هم مزین می‌کنیم به خبر یکی از همان آدم‌های معمولی که امام گفته بود رسانه برای آن‌هاست و اگر کار خوبی کردند در بوق و کرنا کنید.

 این جمله را بخوانید: «این تاکسی وقف امام زمان (عج) است. مسافرانی که کرایه به همراه ندارند می‌توانند با ذکر یک صلوات پیاده شوند.» اسم‌ورسمی از شما نداریم آقای راننده! اما می‌دانیم تاکسی‌تان سراسر نور است و برکت. خوش به سعادت آن مسافرهایی که سوار تاکسی شما می‌شوند و خوش به حال فرزندانتان که سر سفره شما می‌نشینند و از روزی پربرکتتان لقمه حلال و طیب در دهانشان می‌گذارند. کاش مسافر تاکسی شما شدن. قسمت ما هم بشود.


قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب پایتخت ۴۰۰ عضو دارد

*رفاقت طلبه‌ها و جوان‌های قرتی در قرارگاه محرومیت‌زدایی

قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران زاییده یک قرار معنوی درحرم حضرت زینب (س) بود بین حاج «جواد قربانی» و رفقای پای کارش. قرار شد بی حرف و حدیث و حاشیه دور هم جمع شوند برای باز کردن گره از کار خلق خدا. آدم‌های دست به خیر یکی یکی به قرارگاه پیوستند. از بسیجی و طلبه و کاسب گرفته تا آن جوان قرتی و پیرو مد روز. در قرارگاه محرومیت زدایی در به روی همه باز است. کسی نگفت چون مثل ما نیستی همراه ما نشو.

احمدآقا، یکی از جهادگران قرارگاه می‌گوید: «اینجا حتی برای افرادی که بسیج و بسیجی را قبول ندارند، جاذبه و تأثیر زیادی دارد. کاش یک روز با اعضای داوطلب قرارگاه در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها همراه شوید تا ببینید طلبه‌های جوان چگونه با جوانان به‌اصطلاح اسپرت‌پوش رفاقت می‌کنند و با هم خانه و زندگی دیگران را می‌سازند.» به برکت این همراهی در اقرارگاه محرومیت زدایی کارهای بزرگی انجام شده است. از امدادرسانی و ساختن خانه سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان، تهیه و توزیع ارزاق ضروری، آب و نان حادثه‌دیدگان، کفش و دمپایی پابرهنه‌ها تا ساخت و مرمت صلواتی خانه‌های فرسوده و در حال ریزش نیازمندان، رسیدگی ویژه به امور خانواده‌های شهدا، گلریزان برای آزادی زندانیان آبرومند، راه‌اندازی زورخانه شهدا و گروه پهلوانان کوچولو، کمک به تحصیل کودکان و غیره.


حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه علم و فناوری

*کولاک دانش بنیان‌های ایران در صنعت نفت و گاز

آخرین سهم بسته خبرخوب امروز هم اختصاص دارد به دانش بنیان‌ها؛ به محققان جوانی که سربازان انقلاب و امام خمینی‌اند. در سی و چهارمین سالگرد رحلتت ای امام مهربان و در ساعاتی که مردم ایران از دور و نزدیک خودشان را به تو می‌رسانند ما هم عرض ارادتمان را با این خبرها به شما نشان می‌دهیم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، ایران سرافراز ما همچنان در رتبه سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان قرار دارد و همچنان در محاصره تحریم فروش تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت نفت و گاز. اما غمی نیست. دانش بنیان‌ها و محققان و دانشمندان جوان ایرانی همزمان با اوج گیری تحریم‌ها، در بومی سازی تجهیزات راهبردی و استراتژیک مورد استفاده در صنعت نفت و گاز کولاک کردند. می‌پرسید چطور؟ جواب شما را با یک لیست بلند بالا می‌دهیم.

 ساخت ترنسمیتر فشار ضدانفجار برای اندازه‌گیری فشار در محیط‌های قابل اشتعال، ساخت بازوهای بارگیری دریایی برای انتقال نفت خام، ساخت دکل‌های حفاری خشکی، ساخت پهپادی برای نشت‌یابی در خطوط انتقال گاز، ساخت شیرآلات مقاوم برای پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، ساخت بازوی بارگیری دریایی (محصولی که خسارت به اسکله را کاهش می‌دهد) و در آخر ساخت سیستم «حفاظت سرعت» برای پالایشگاه‌ها. ما را چه باک از تحریم‌های نفتی که به قول شاعر عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد...

 

*روزنامه‌ها مال طبقه سوم است...

بسته خبرخوب امروزمان را با سخنان زیبای امام آغاز کردیم و چند جمله طلایی دیگر از ایشان به پایان می‌بریم.

«آن قدر که پابرهنه‌ها به رادیو تلویزیون حق دارند، ما نداریم. این یک واقعیت است و تعارف نیست؛ واقع این است که آنها این نظام را درست کرده‌اند و این نهضت را به وجود آوردند؛ همین جمعیت هستند که پیروزی‌ها را به دست آوردند؛ از قشر بالا کسی در این مسأله حقی ندارد. البته ما هم در اصل مطلب شرکت داشته‌ایم، اما حق با آنهاست.» (صحیفه امام؛ ج ۱۹، ص ۳۴۶ - ۳۴۷) امروز در حق ما دعا کنید ای امام خوبی‌ها که راهمان مستدام باشد در نشان دادن خوبی‌ها!

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید.

 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ