سیگاری های مبتلا به سرطان با ریسک ۲ برابری مرگ قلبی مواجه اند

اقتصاد ایران: ترک سیگار پس از تشخیص سرطان می تواند یک فایده بزرگ برای کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیماران سرطانی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند، خطر ابتلاء و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در آنها دو برابر می‌شود.

دکتر «هائوک هی لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یونسی سئول در کره جنوبی، می‌گوید: «تشخیص سرطان یک رویداد بسیار استرس زا در زندگی است که اغلب منجر به تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی فرد می‌شود. سیگار کشیدن، به طور خاص، یک رفتار مرتبط با سلامتی است که می‌تواند به شدت تحت تأثیر پریشانی روانی باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های یک پایگاه داده سلامت ملی کره را برای بیش از ۳۰۹۰۰۰ بازمانده از سرطان که هرگز حمله قلبی نداشته یا سکته نکرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان هر کدام به سوالاتی در مورد سیگار پاسخ داده بودند و معاینات سلامتی داشتند.

تیم تحقیقاتی شرکت کنندگان را بر اساس تغییر در عادات سیگار کشیدن پس از تشخیص سرطان به چند گروه تقسیم کرد. گروه‌ها شامل غیرسیگاری، ترک‌کننده سیگار، آغازگر / بازگشت مجدد به سیگار و سیگاری ادامه‌دار بودند.

سپس محققان خطر حوادث قلبی عروقی را برای هر گروه در طی یک میانگین ۵.۵ سال ارزیابی کردند و ویژگی‌های دیگری را که می‌توانند بر این خطرات تأثیر بگذارند، بررسی کردند.

در مقایسه با سیگار نکشیدن مداوم، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی در طول پیگیری ۸۶ درصد در بین افراد سیگاری مداوم بیشتر بود. در بین شروع کننده ها / بازگشت مجدد به سیگار ۵۱ درصد و در بین ترک کنندگان ۲۰ درصد بیشتر بود. این یافته‌ها برای زنان و مردان سازگار بود.

این مطالعه نشان داد که ترک سیگار با کاهش ۳۶ درصدی خطر حوادث قلبی عروقی در مقایسه با ادامه سیگار همراه بود.

لی در ادامه افزود: «برخی افراد ممکن است بدون ترک کامل سیگار آرامش پیدا کنند. با این حال، نتایج ما نشان می‌دهد که کمتر سیگار کشیدن نباید هدف نهایی باشد و سیگاری‌ها باید به طور کامل آن را ترک کنند تا از مزایای ترک این عادت به طور کامل بهره مند شوند.»

حدود ۲ درصد از افراد غیرسیگاری پس از اطلاع از ابتلاء به سرطان، سیگار کشیدن را شروع کردند یا از سر گرفتند. این روند با افزایش ۵۱ درصدی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در مقایسه با غیرسیگاری مداوم همراه بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ