روسیه: از هر پیشنهاد صلح‌آمیز درباره اوکراین استقبال می‌کنیم

اقتصاد ایران: سخنگوی کرملین تاکید کرد، رئیس جمهور روسیه از هر پیشنهادی که به این کشور اجازه رسیدن به اهدافش در اوکراین از راه‌های صلح‌آمیز بدهد استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز شنبه گفت، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از هر پیشنهادی که به تحقق اهداف مسکو در اوکراین از راه‌هایی غیر از اقدام نظامی منجر شود، استقبال می‌کند اما غرب راه دیگری جز ادامه اقدام نظامی باقی نگذاشته است.

پسکوف در مصاحبه‌ با کانال تلویزیونی «روسیا-1» بیان کرد: «ولادیمیر پوتین از هر تماسی که باعث تحقق اهداف ما از طُرُق دیگری غیر از عملیات نظامی ویژه شوند استقبال کرده و خواهد کرد. در صورتی که این کار ممکن باشد برای روسیه ارجح است.»

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه و دیگر رهبران اروپایی باید از این مساله مطلع باشند گفت‌، غرب هر گونه شانسی را از آن سلب می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین گفت، به نظر نمی‌رسد فرانسه در رابطه با جنگ اوکراین موضع بی طرف داشته باشد، بنا بر این نمی‌توان فرانسه را به عنوان یک کشور میانجی‌گر غیرمغرض برای این بحران در نظر گرفت.

پسکوف ادامه داد: «فرانسه نمی‌تواند نقش یک میانجی‌گر برای حل جنگ اوکراین را ایفا کند چون به صورت غیررسمی در این جنگ از اوکراین طرفداری می‌کند. فرانسه نمی‌تواند همچون کشورهای برزیل، چین، یا کشورهای آفریقایی خودش را به عنوان یک کشور بی‌طرفی که امکان میانجی‌گری داشته باشد، تعریف کند.»

این مقام رده بالای کرملین  درباره گزارشی در مورد پیشنهاد ماکرون برای میزبانی پاریس از یک اجلاس صلح برای اوکراین گفت: «فرانسه نمی‌تواند میانجی‌گر باشد چون به طور غیررسمی در این جنگ به صورت فعال شریک است؛ شریکی که جانب اوکراین را می‌گیرد.»

سخنگوی کرملین با بیان این که فرانسه باید متوجه این حقیقت باشد گفت، هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی دفتر رئیس جمهور فرانسه درباره اجلاس صلح پیشنهادی برای اوکراین منتشر نشده است. او تاکید کرد: «بیایید منتظر شفافسازی این پیشنهاد باشیم و پس از آن خواهیم فهمید ماکرون چه در ذهن دارد.»

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، روز چهارشنبه در گزارشی از دیپلمات‌های اروپایی نقل کرد ماکرون به «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین پیشنهاد میزبانی پاریس از اجلاسی با موضوع جنگ اوکراین را داده است. به ادعای این روزنامه، هنوز هیچ فهرست قطعی از شرکت‌کنندگان بالقوه در چنین اجلاسی در این طرح پیشنهادی وجود ندارد اما مقام‌های اروپایی به دنبال شرکت کشورهای غیراروپایی همچون برزیل، هند و چین در این اجلاس هستند.

پایان پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ