تردد غیر معمول رزمناو‌های آمریکا و کانادا در تنگه تایوان

اقتصاد ایران: رزمناوهای آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از تنگه تایوان عبور کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه تنش‌های کشئرهای غربی با چین، رزمناوهای آمریکا و کانادا در اقدامی تحریک کننده از «تنگه تایوان» عبور کردند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» نیروی دریایی آمریکا و کانادا اعلام کردند که کشتی‌های جنگی این دو کشور روز شنبه در یک ماموریت مشترک از آبراه حساسی که تایوان را از چین جدا می‌کند، عبور کردند. «شاندونگ»، ناو هواپیمابر چینی روزهای گذشته تمریناتی را در تنگه تایوان انجام داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

ناوگان هفتم ایالات متحده روز شنبه مدعی شد که ناوشکن این کشور و ناو کانادا در حال  تردد معمولی از تنگه تایوان مطابق با قوانین بین‌المللی هستند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که این ماموریت نشان دهنده تعهد ایالات متحده به متحدان و شرکای منطقه‌ای است.

به تازگی کارشناسان امور نظامی چین گفته‌اند که موشک‌های هایپرسونیک این کشور می‌توانند جدیدترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا را نابود کند.

 شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای توسط یک تیم تحقیقاتی چین نشان داد که نیروهای چین ناو «یو‌اس‌اس جرالد فورد» بزرگترین ناو هواپیمابر جهان را با شلیک ۲۴ موشک ضد کشتی هایپرسونیک غرق کردند. این سناریو مبتنی بر حمله به کشتی‌های آمریکایی بود که به سمت جزیره‌ای در دریای جنوبی چین جنوبی حرکت می‌کرد.

چین در کنار افزایش توانایی‌های دریایی خود، همچنین زرادخانه موشکی خود را با سرعتی سریع توسعه داده است.بر اساس گزارش فوق محرمانه اداره اطلاعات ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه فوریه، ارتش چین یک موشک بالستیک میان‌برد هاپرسونیک جدید به نام  «دانگ‌فنگ-۲۷» را با موفقیت آزمایش کرده است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ