۲۱۴۹۹ نفر تاکنون به سفر حج مشرف شدند

اقتصاد ایران: براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری تا ۱۲ خرداد ماه حدود ۲۱۴۹۹ حاجی با ۹۱ پرواز به سفر حج مشرف شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از امروز شنبه (۱۳ خرداد) پروازهای زائران ایرانی در فرودگاه جده به زمین خواهد نشست تا حجاج «مدینه دوم» پس از محرم شدن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه شوند.

طبق آمارهای داده شد از سوی سازمان هواپیمایی، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین هواپیمایی هما حدود ۲۱ هزار و چهارصد و نود و نه نفر ایرانی به مکه سفر کرده‌اند.

حدود بیست و یک هزار نفر به حج سفر کرده‌اند

جعفر یارزلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی به خبرنگار مهر گفت: از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خرداد ماه کل پرواز انجام شده از ایران به عربستان ۹۱ پرواز بوده که ۲۱۴۹۹ تعداد حاجی از کشور خارج شدند، تأخیر پروازها از ایران ۳۷ ساعت و میانگین تأخیر از ایران ۲۴ دقیقه بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: این در راستای امر الهی و فریضه حج هست و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت ج ا ا انجام می‌شود و نگاه انجام فریضه الهی بر سود اقتصادی و منفعت مالی چیره است و در این میان شرکت هواپیمایی هما تلاش بسزایی برای هماهنگی‌های لازم بین رسانه‌ها انجام داده است.

آغاز پرواز ایرانی‌ها به جده

غلامرضا رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه و معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با آغاز پروازها از فرودگاه جده و ورود زائران به مکه، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در روز به زائران مکه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: همین تعداد زائر هم که مدینه اول بودند با حضور در میقات شجره لباس احرام به تن خواهند کرد و با سفر به مکه و انجام اعمال عمره تمتع خود را آماده انجام مناسک حج خواهند کرد. به این ترتیب از روز ۱۳ خرداد حدود ۵ هزار نفر زائر از دو شهر مدینه و جده وارد مکه مکرمه خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ