امام(ره) بر تربیت سیاسی دانش‌آموزان تأکید داشتند

اقتصاد ایران: کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب، اعلام کرد: امام(ره) بر تربیت سیاسی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با مکر و حیله استعمارگران تأکید داشتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، اعلام کرد: 14 خرداد 68 یاد‌آور عروج معلمی است که در مدرسه اسلام، درس وحیانی خواند و رسالت نبوی و علوی آموخت تا حقایق معارف را در بستر جامعه به واقعیت برساند و فقه و عرفان را با رویکرد انقلابی در نفی طواغیت تفسیر کرد و با مجاهدت نفس صیانت از اسلام را در جامعه ایرانی و امت اسلامی فریضه دانست و با فریاد، علمای اسلام را برای دفاع از اسلام فراخوان نمود؛کرسی تدریس فقه را به سیاست مدرن و در نهایت به تئوری ولایت فقیه سامان بخشید و با مبارزه و توکل بر آن اساس، جمهوری اسلامی را تأسیس نمود و بر مؤلفه‌های دادخواهی از محرومین، مبارزه فقیر و غنی، ساده زیستی مسؤولان، عدالت خواهی، آزادی و استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب، تنذیر از نفوذ غرب به ویژه در مراکز علمی و دانشگاه و مدرسه تأکید کرد.

با رویکرد انقلابی در مواجهه با مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، انقلاب اسلامی را معنا بخشید و دوست و دشمن این معنا را در سیره او قضاوت کردند. او با رویکرد انقلابی جنگ تمام عیار دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی را به سنگی تشبیه کرد که دزدی انداخت و رفت؛ او تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامید.

ایشان درباره نفوذ جریان غرب در کشور فرمودند: «ما از شرّ رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم، لکن از شرّ تربیت‏ یافتگان غرب و شرق به این‏ زودی‌ها نجات نخواهیم یافت» و در ارتباط با خطر استحاله انقلاب توسط لیبرال‌ها فرمودند: «تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد؛ تا من هستم نخواهم گذاشت منافقین، اسلام این مردم بی ‏پناه را از بین ببرند؛ تا من هستم از اصول نه شرقی و نه غربی عدول نخواهم کرد؛ تا من هستم دست ایادی امریکا و شوروی را در تمام زمینه‏‌ها کوتاه می‏‌کنم و اطمینان کامل دارم که تمامی مردم در اصول همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود هستند.(صحیفه ج ۲۱ ص ۲۸۶).

سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرصتی است برای بازخوانی اندیشه بنیانگذار انقلاب و تجدید عهد با جانشین بلامنازع ایشان ـ امام خامنه‌ای ـ که با تمام توان از مکتب، خط و سیره امام(ره) دفاع می‌نمایند. همچنین فرصتی است برای تلاش مضاعف در راه استمرار انقلاب اسلامی در عرصه تربیت و غبار زدایی از گرد زمان و التقاط و سیطره فرهنگ غرب.

۱- امام استعاره معلمی شغل انبیا را برگزید تا تزکیه بر تعلیم، عمل بر علم، فداکاری بر خودبینی، معنویت بر مادیت، اخلاق بر دانش، امانت‌داری بر خیانت مقدم باشد.

۲-امام، بافت، زمینه و بستر تعلیم و تربیت در کشور ما را فرهنگ استعماری می‌دانستند وآن را ام الامراض نامیدند که توسط عمال داخلی به آن دامن زده می‌شد و نتیجه آن را جز کارمند و کارفرمای استعمار زده نمی‌دانستند و راه برون رفت از آن را جایگزین نمودن فرهنگ اسلامی معرفی می‌کردند.(کتاب تعلیم و تربیت از درگاه امام خمینی ص۲۴۳)

۳-امام، تکنولوژی و دانش و حتی دانش حوزوی و آزادی و استقلال را بدون جهت معنوی، مفید نمی‌دانستند و تأکید داشتند که دانشگاه و مدرسه به همراه علمی که تحصیل می‌کنند:، معنویت پیدا کنند(همان ص ۲۵).

۴- امام بر تربیت سیاسی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با مکر و حیله استعمارگران تأکید داشتند و بر تربیت متربیان با محور نیازهای آینده و پرهیز از تحجر هشدار می‌دادند.

۵- امام، مقدرات کشور را در دست معلمان تحلیل می‌کردند و پیشرفت و عقب افتادگی کشور را در دست معلمان نشانه می‌گرفتند و معلمان را پیشران کشور می‌دانستند.

کانون تربیت اسلامی سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) را گرامی می‌دارد و از تمام فرهنگیان و دانش‌آموزان دعوت به عمل می‌آورد در مراسم بزرگداشت آن عزیز سفر کرده در کشور به ویژه در حرم امام(ره) شرکت نمایند و با آرمان‌های امام به ویژه در تبعیت از رهبری معظم انقلاب تجدید بیعت کنند و در اجرای آن اهتمام داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ