طرح افزایش ظرفیت تولید یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت است

اقتصاد ایران: مشهد ـ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره احیای واحدهای راکد گفت: طرح افزایش ظرفیت تولید یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان ظهر شنبه در آئین بهره برداری از فاز اول بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در مشهد اظهار کرد: طرح افزایش ظرفیت تولید یکی از برنامه‌های مهم وزارت صمت است. طی سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است. برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی و محوریت دادن بخش خصوصی یعنی با به هم رسانی بنگاه‌های تعطیل و فعال، ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال گذشته ۲۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند به بالای ۵۰ درصد رسیده‌اند. امسال نیز در تلاشیم تا در این زمینه منابع مالی لازم را تأمین و بخش خصوصی را همراه کنیم.

وی درباره گروه هدف فعال در شهرک صنعتی شماره ۵ گفت: در شهرک‌ها زون بندی واحدها از جمله واحدهای فلزی، شیمیایی، مواد غذایی و … داریم. در این شهرک به واسطه فاصله مناسب از مشهد، تلفیقی از صنایع بزرگ و کوچک مستقر شده و در شهرک‌های نزدیک مشهد ماندن طوس، کلات و… بیشتر واحدهای کوچک کارگاهی و دانش بینان مستقر خواهند شد..

رسولیان افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید است زیرا ایجاد اشتغال و آسایش مردم از مسیر تولید بوده که از طریق بخش خصوصی توانمند میسر است. سازمان صنایع کوچک نیز در این راستا زیر ساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است، گفت: برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.

وی اظهار کرد: نیازمند ایجاد شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنایع در کشور هستیم که در کنار آن‌ها شهرک‌های مسکونی نیز ایجاد شود. در همین راستا در شرق کشور و در مشهد نیازمند ایجاد شهرک صنعتی جدیدی بودیم بنابراین تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد و با حمایت‌های مالی صورت گرفته اراضی تأمین و امروز شهرک صنعتی شماره ۵ به بهره برداری رسید؛ امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این شهرک توسعه یابد.

رسولیان افزود: در شهر مشهد ۳ هدف عمده از جمله ایجاد شهرک صنفی با هدف استقرار صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی، ایجاد شهرک دانش بنیان در محور غرب و ایجاد کارگاه‌های مناسب برای بخش‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ