خبر خوب|

وقتی امام رضا(ع) خود به دیدار زائرش آمد!

اقتصاد ایران: برنامه امروزتان مشخص است؟ اصلاً لیست کارهای روزمره‌تان را نوشته‌اید؟ امروز زندگی را چطور رقم خواهید زد؟ برای خوشحال کردن خودتان چه خواهید کرد؟ برای خوشحالی دیگران چطور؟

خبر خوب: برنامه امروزتان مشخص است؟! اصلا لیست کارهای روزمره‌تان را نوشته‌اید؟! امروز زندگی را چطور رقم خواهید زد؟! برای خوشحال کردن خودتان چه خواهید کرد؟! برای خوشحالی دیگران چطور؟! امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند:« تدبیر و برنامه ریزی در زندگی از دین است.» پس از این توصیه دینی غافل نشوید. همین حالا کاغذ و قلم بردارید و برای ساختن امروز و فرداهایی که پیش رویتان است برنامه ریزی کنید. البته قبل از آن چند خبرخوب پیشکش چشم‌هایتان! 

چه کردی تو قهرمان! 

 حتما تا این لحظه خبر قهرمانی شیرین فرنگی‌کاران کشورمان به گوش‌تان رسیده است. اما اگر هم نرسیده اجازه دهید صبح اولین روزهفته‌ را با وصف قهرمانی ایران در رقابت‌های بین‌المللی دلچسب‌تر کنیم. آن هم از آن قهرمانی‌هایی که فقط کلمات«هادی عامل» حق‌شان را ادا می‌کند و شیرینی پیروزی را در روح و جانمان دوچندان:« چه کردی تو قهرمان! خسته نباشی دلاور. خداقوت قهرمان. شیر مادر و نان پدر حلالت!»
خلاصه که باید به عرض‌تان برسانیم. روز گذشته درپایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی‌فرنگی ملی‌پوشان کشورمان با گذشتن از سد حریفان خود پرچم کشورمان را بار دیگر به اهتزاز در آوردند. تیم ملی کشتی‌فرنگی‌ ایران دراین دوره از رقابت‌ها با کسب 175 امتیاز و 5 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز، سکوی قهرمانی را از آن خود کرد.
شیرینی قهرمانی ملی‌پوشان‌مان که جای خود اما حس وصف‌نشدنی است زندگی در کشوری که در اغلب رشته‌های ورزشی تیم دارد و فاتح سکوهای قهرمانی است. دکتر«علی‌اکبرنجاتی صفا»  روانپزشک می‌گوید:« تماشای مسابقات ورزشی می‌تواند تاثیرات مثبتی روی سلامت روان انسان بگذارد. به هر حال دنبال‌کردن مسابقات ورزشی به نوعی توجه افراد را از زندگی سخت روزمره به سمت یک فعالیت مفرح برمی‌گرداند و می‌تواند باعث کاهش تنش بشود.» و حالا شما حساب کنید تماشاگر زیرگیری‌های ناب ایرانی باشید یا درخشش هم‌وطنان‌مان روی تشک کشتی!   

تیم فرنگی‌کاران ایران

وقتی امام رضا«ع» خود به دیدار زائرش آمد! 

پزشکان تقریبا از خوب شدنش قطع امید کرده بودند. دچار تومور مغزی شده بود و آخرین آرزویش فقط و فقط زیارت امام رضا«علیه السلام» بود. دلش می‌خواست یک بار دیگر پا در صحن و سرای آقا بگذارد. قدرت تکلمش را از دست داده بود اما دوست داشت با همان کلمات نصفه و نیمه‌ای که بر زبانش می‌آمد سلام دهد به آقای مهربانی‌ها. به آرزوی زیارت و به امید شفا با خانواده راهی مشهد می‌شوند اما در بین راه به علت وخامت حال به شهرشان بروجرد برمی‌گردند. حسرت دیدار بر قلب این دختر بروجردی می‌ماند و با همان حسرت روزها را سر می‌کند تا اینکه مهمان ناخوانده‌ای سر می‌رسد. خادمان حرم با خود عطر و بوی امام رضا(ع) را می‌آورند و پرچم حرم را و این بار امام رضا(ع) خود به دیدار زائرش می‌آید. 

 

جهادی به سبک «بزن خنک‌شی»! 

دمای هوای امروز خوزستان 46 درجه سانتی‌گراد است. حالا تصور کنید بعضی از خانواده‌ها در این شرایط از نعمتی به نام کولر هم  محروم هستند. گروه‌های جهادی با توجه به شروع ماه‌های گرم سال دست به ابتکار جالبی زدند و عرصه انجام کار خیر را خالی نگذاشتند. گرمای هوا بهانه‌ای شده  تا خیران جهادی این روزها مشغول کار نیکی باشند و دل خانواده‌های محروم خوزستان را شاد کنند. خیران جوان، اجرای طرح تعمیر رایگان وسایل خنک‌کننده خانواده‌های کم برخوردار را به عهده گرفته‌اند تا از این طریق یاری‌سان این خانواده‌ها در گرمای طاقت فرسای خوزستان باشند.

دیدار و خدا قوت به جهادگران جوان خوزستانی 

دهه‌هشتادی‌هایی که سرنوشت سازند! 

تازه ١٨‌ساله شده اما  مشکلی را اگر دور و اطرافش ببیند، مثلا سطل زباله‌ای که درست تمیز نشده باشد یا... با موبایل یا دوربینی که به همین منظور خریده عکس می‌گیرد می‌فرستد برای جایی که باید مشکل، آنجا برطرف شود. «مهدیه حسینی‌شرق»  را می‌گویم جوان دهه هشتادی‌ای که  با اینکه سن و سالی ندارد، اما دغدغه‌مند است و برای دغدغه‌هایش هم دنبال راه‌حل. با چند نفر دیگر یک گروه ١٠ نفره را تشکیل دادند و شدند پایه کاری که هدفش شادکردن دل همنوع است، حتی شده برای چند روز یا چند لحظه. خودش اینطور توضیح می‌دهد: «سال گذشته چند روز مانده بود به شب یلدا هر چه داشتیم ریختیم روی دایره. خودم از خانواده‌ام پول جمع کردم. در گروه مجازی که برای همین کار تشکیل داده‌ایم هم تصمیم‌مان را به اشتراک گذاشتیم و توانستیم آجیل، هندوانه و ... بخریم و بفرستیم برای خانواده‌هایی که شناسایی و به ما معرفی می‌شدند.»
البته خیرخواهی این جوانان دهه هشتادی به شب یلدا ختم نشد. شب عید باز هم فکرهای جدید داشتند برای شادکردن دل خانواده‌ها و این قصه همچنان ادامه دارد. مثلا این روزها می‌روند به کمک بزرگترهای محله، خانه‌ای که یتیم‌داری می‌کند، سالمندی که کسی را ندارد را پرسان پرسان  پیدا می‌کنند  ...حالی می پرسند؛ هدیه‌ای می‌دهند و دلی را شاد می‌کنند.

 

نعمتی که از آن غافلیم! 

شاید میان روزمرگی‌های زندگی گاهی غافل شویم که خدا چه نعمت ارزشمندی را در اختیارمان قرارداده. نعمتی که شاید تا خدایی نکرده از دستش ندهیم ارزش و اهمیتش را قدر ندانیم. بیایید در شروع هفته همراه با امام سجاد علیه السلام از خدا عافیت بخواهیم و قدردان این نعمت باشیم «خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و لباس عافیت بر من بپوشان، و سراپایم را به عافیت فراگیر، و به عافیت محفوظم دار و به عافیت گرامی‌ام دار، به عافیت بی‌نیازم کن، عافیتت را بر من صدقه ده، مرا عافیت بخش،برایم بستر عافیت بگستر، عافیت را برایم از هر مانعی پیراسته ساز، در دنیا و آخرت بین من و عافیت جدایی مینداز.خداوندا بر محمد و آلش درود فرست، و مرا عافیت بخش عافیتی کافی و شفابخش، و برتر و روزافزون، عافیتی که در بدنم عافیت تولید کند، و در یک کلمه: عافیت دنیا و آخرت» 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ