وزیر علوم: کشور در رشته‌های نوظهور دارای مرجعیت علمی است

اقتصاد ایران: محمدعلی زلفی‌گل گفت: توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف مانند فناوری، پزشکی، دارویی، نانوتکنولوژی، زیست‌فناوری، تسلیحات نظامی، هوافضا، هوش مصنوعی، علوم شناختی و رشته‌های نوظهور و نوپدید کسب شده و کشور دارای مرجعیت علمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه آرامش و امنیت کشور را مدیون شهدا دانست و با گریزی به قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: این قیام سرآغاز وقوع انقلاب اسلامی بود چراکه سخنرانی طاغوت‌شکن امام خمینی(ره) بسترساز شکل‌گیری انقلاب شد.

وی با بیان اینکه اگر مدیری در نظام جمهوری اسلامی برخلاف اهداف امام و شهدا گام بردارد ساقط خواهد شد گفت: امروز قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا زبانزد است و علی‌رغم تلاش دشمنان اما به لطف خدا با قدرت پیش می‌رویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدایت جامعه بر مبنای رفتار حکیمانه، عاقلانه و عالمانه مقام عظمای ولایت فقیه است و وجاهت حاکمیت با حضور رهبری هر روز ارتقا می‌یابد و حتما نیز دست برتر را در دنیا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه دشمن جلوی پیشرفت ایران اسلامی را نخواهد گرفت تاکید کرد: علم، فناوری و نوآوری در کشور توسعه جدی پیدا کرده است.

زلفی‌‌گل بیان کرد: توفیقات بسیاری در عرصه‌های مختلف مانند فناوری، پزشکی، دارویی، نانوتکنولوژی، زیست‌فناوری، تسلیحات نظامی، هوافضا، هوش مصنوعی، علوم شناختی و رشته‌های نوظهور و نوپدید کسب شده و کشور دارای مرجعیت علمی است.

وی با بیان اینکه امروزه کشورگشایی‌ها از طریق علم و فناوری رخ می‌دهد گفت: جهان کشورها از طریق تولید علم و فناوری و تجهیزات و توسعه آن فرهنگ و دایره نفوذ خود را در جهان افزایش می‌دهند و محصولات مورد نظر خود را بدون هزینه وارد جوامع می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت سیزدهم بیشترین ارتباط را با کشورهای همسایه و بیشترین شباهت را با آرمان‌های امام راحل دارد گفت: دیپلماسی تعاملی و هم‌افزا جایگزین دیپلماسی التماسی در دولت مردمی شده است.

وی با بیان اینکه بحث ارتباط صمیمانه با کشورهای همسایه با جمعیت بالای ۵۳۰ میلیون نفر در این دولت به خوبی شکل گرفته است افزود: امروز عمده‌ترین مشکل جامعه ما بیکاری است که باید با تبدیل ایجاد شغل به یک پروژه ملی مشکل جوانان را حل کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ