باید راه و مکتب امام خمینی (ره) را بشناسیم

اقتصاد ایران: قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید راه و مکتب امام خمینی (ره) را بشناسیم، گفت: امام به دنبال عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: رسم تقوا این است که آن را درک کرده و با گناهانمان کارهای نیکی همچون نماز را تضییع نکنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با امام خمینی (ره) افزود: رعایت اعتدال قاطع در خط نه شرقی و نه غربی، اصرار بر استقلال همه جانبه ملت، تلاش و اعتقاد به خودکفایی، تلاش برای ایجاد وحدت و همبستگی، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی از ویژگی‌های امام (ره) بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه ما باید راه امام، مکتب او، اعمال امام صالح و حرکت دائمی ایشان را بشناسیم و ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با توصیه شخص امام (ره) و تأیید مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد، ادامه داد: دشمن در طول این مدت تمام تلاش خود را برای تضعیف مقام معظم رهبری انجام داد اما تمام این اقدامات عظمت و محبوبیت مقام معظم رهبری را بیشتر کرد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه امام خمینی علیرغم همه تهمت‌ها، توهین‌ها و خلاف‌گویی‌ها دست از دین نکشید گفت: اظهاراتی که مسیحیان و غیر مسلمانان در خصوص امام خمینی دارند را اگر جمع کنیم، کتاب بزرگی خواهد شد و این همان وعده خدای متعال است که ما در شخصیت امام راحل به خوبی مشاهده می‌کردیم.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) شرایط امروز منطقه را پیش بینی کرده بودند و مطمئن بودند که پرچم عدل و داد اسلامی با عزت و اقتدار بر بام جهان به اهتزاز در می‌آید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امام تمام عمر خود را وقف اسلام و عزت مسلمین کرد و در نهایت همانطور که در وصیت خود فرمود دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری‏‎ ‎‏امیدوار به دیدار خدا شتافت.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای حضور مردم از سراسر کشور در مراسم سالروز ارتحال امام (ره) عنوان کرد: همانطور که مردم قزوین آماده این مراسم می‌شوند شاهد حضور عزاداران و عاشقان خمینی کبیر از استان‌های دیگر از جمله گیلان و آذربایجان شرقی در قزوین هستیم.

آیت الله عابدینی در پایان یادآور شد: این حضور ماندگار مردم نشان دهنده این است که این مردم همچنان دلداده او و پیرو جانشین برحق امام یعنی رهبر حکیم انقلاب اسلامی هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ