امام راحل زندگی شرافتمندانه را برای ما رقم زد

اقتصاد ایران: ایلام-امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امام راحل زندگی شرافتمندانه را برای ما رقم زد،گفت: مردم قدر امام راحل را می دانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: امام رحل زندگی شرافتمندانه را برای ما رقم زد، در فضای جمهوری اسلامی هر انسانی که نفس بکشد مدیون امام راحل است که ما را ذلت بندگی استکبار و ظلم نظام ستم‌شاهی به عزت بندگی خدا و آزادی رساند.

وی بیان کرد: مردم ما حق‌شناس بودند و قدر امام راحل و ولایت‌فقیه را دانسته و می‌دانند، انقلاب اسلامی یک پدیده نادر در جهان بود و هست، انقلاب بزرگی که در بین انقلاب‌هایی که در جهان اتفاق افتاده است نظیری ندارد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار گفت: انقلاب ما دارای سه رکن رهبری، مردم و انگیزه دینی بود که شاخص‌هایی دارد و به‌عنوان برترین انقلاب دنیا مطرح است و امام راحل به‌عنوان رهبر و بنیان‌گذار انقلاب دارای ابعادی است که برخی از آن ابعاد هنوز برای ما ناشناخته است و لازم است امروز برای شناخت امام، مکتب امام، انقلاب و آرمان و اهدافی که داشتند به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان ما تبیین صورت گیرد.

وی افزود: جوانان امروز برای آینده کشور نیاز دارند که امام راحل را بشناسند تا شیوه، روش، رهنمودها و درس‌های آن امام بزرگ برای اداره کشور بهره‌مند شوند، بیان امام و رهنمودهای امام مطابق با فطرت انسانی و رهنمود انبیاء الهی بود که کهنه شدنی نیست.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به نقش دین در انقلاب اسلامی، گفت: درزمانی که دو بلوک شرق و غرب، به‌عنوان دو ابرقدرت جهان، دو قطب را تشکیل داده و همه کشورهای دنیا یا به غرب و یا به شرق وابسته بودند، نظام شرق که اصلاً دینی را قبول نداشته و دین را افیون توده‌ها می‌دانستند، غرب هم به‌ظاهر که پیرو حضرت مسیح بودند نقشی برای دین در اداره جامعه قائل نبودند.

امام‌جمعه ایلام گفت: امروز تشنگان حقیقت از کشورهای دنیا حتی آمریکا، گمشده خود را در این دنیای مادی‌گرا معنویت می‌دانند و به اسلام روی می‌آورند، انقلاب اسلامی یک دریچه امیدبخش و نورافشانی بود که به روی انسان‌ها در زمین باز شد تا به‌سوی حقیقت راه یابند.

وی تصریح کرد: یکی از اثرات مهم انقلاب اسلامی، دمیدن روح امید، استقلال و جهاد در بین مسلمانان، مظلومان و مستضعفان جهان بوده است که از حق خود دفاع کرده و به آینده خود امیدوار شدند و اثر آن در مقاومت مردم مظلوم فلسطین، لبنان و جبهه مقاومت اسلامی منطقه مشاهده می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ