انقلاب اسلامی امید را در دل مردم دنیا زنده کرد

اقتصاد ایران: مشهد- امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی مسئله اصلی برای کل عالم است که امید را در دل ملت‌ها زنده کرده و خواب را از چشم ظالمان و مستکبران گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ۱۲ خرداد ماه در حرم مطهر رضوی، با قدردانی از حضور پرشور زائران و مجاوران در جشن‌های دهه کرامت و روز میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: ارزشمندترین جشن‌ها در ایام پر خیر و برکت دهه کرامت برقرار شد و نقطه اوج آن نیز راهپیمایی پرشور و خانوادگی زائران و مجاوران در شب میلاد علی بن موسی‌الرضا (ع) بود.

وی به برپایی باشکوه جشن میلاد امام رضا (ع) با حضور گسترده مردم اشاره کرد و ادامه داد: همه ملت ایران، مردم امام رضایی هستند و بر پایه این اعتقاد، دشمنان هرگز توان تسلط بر آنان را نخواهند داشت.

خرداد ماه، یادآور ارزش‌های انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به همزمانی دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) با خرداد ماه، خاطرنشان کرد: هرکدام از مناسبت‌های این ماه، یادآور یک رویداد در جهت تعمیق باورمندی ما به مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی به کاستی‌ها در معرفی شخصیت عظیم امام راحل برای جهانیان اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) از زبان تاریخ‌نگاران به عنوان یک رهبر انقلابی معرفی شده که مردم را به براندازی نظام پوسیده ستم‌شاهی ترغیب کرده و یک نظام اسلامی را به جای آن مستقر کرده است در حالی که امام محدود به این حرف‌ها نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در شرایطی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که تا پیش از آن، تفکر مدرنیسم با اصالت مادی‌پرستی، سکولاریسم بر پایه حذف دین از عرصه زندگی مردم، ناسیونالیسم در مقام بی‌نیازی انسان از هرگونه دین و تمرکز بر قوه عقل و اومانیسم به‌عنوان اندیشه‌ای برای به خدمت درآوردن جهان در جهت عیاشی‌های نفسانی به مدت دو قرن و نیم بر جهان مسلط بود و تلاش داشتند دین را از زندگی مردم حذف کنند.

انقلاب اسلامی تعریف واقعی دین را بر جامعه حاکم کرد

وی با تأکید بر این‌که امام راحل انقلاب اسلامی را برای حاکم شدن تعریف واقعی دین بر زندگی مردم و پاک شدن استکبار و نفس‌پرستی از معادلات زندگی بشر پایه گذاری کرد، خاطرنشان کرد: پیش از این همه مردم باور داشتند که امام زمان (عج) باید ظهور کند تا زمین پر از عدل و داد شود، در این شرایط، چطور قرار است شرایط برای ظهور فراهم شود؟ به همین دلیل بود که بچه‌های این ملت جانشان را در برابر گلوله داغ قرار دادند تا دین در این کشور برپا شود و معادلات بین‌المللی به نحوی تغییر کند که دین، محور همه امور باشد.

امام جمعه مشهد مقدس به تأثیرات فراسرزمینی انقلاب اسلامی بر مردم منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز ۴۳ سال از این انقلاب گذشته و نه‌فقط ایران اسلامی بلکه همه منطقه و جهان به دنبال منجی می‌گردد از این رو حتی جریان استکبار نیز بر دفاع دفاع در برابر ظهور منجی متمرکز شده است.

زنده شدن امید در دل مردم دنیا

وی ابراز کرد: این یک حقیقت است که دنیا زیر و رو شده و انقلاب، نه محدود به مرزهای ایران اسلامی بلکه مسئله اصلی برای کل عالم است که امید را در دل ملت‌ها زنده کرده و خواب را از چشم ظالمان و مستکبران عالم گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن برنامه‌ریزی کرد تا نه تنها با حاکمیت دین مقابله شود بلکه دیگر نشانی از ایران در جهان باقی نماند اما دست اراده پروردگار قدرت‌نمایی کرد و پس از امام عظیم‌الشأن، رهبر معظم انقلاب را ولی این شجره طیبه قرار داد تا قدرت حاکمیت دین، صد برابر مؤثرتر توسعه پیدا کند.

وی به برخی تعابیر به کار رفته در توصیف حکمت رهبر معظم انقلاب از زبان امام راحل اشاره و اظهار کرد: امام عظیم‌الشأن ما در ۱۰ بهمن سال ۱۳۶۱ فرمود «اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس جمهورها و سلاطین و امثال این‌ها، یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام و خدمتگزار باشد و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید، ایشان را من سال‌های طولانی می‌شناسم، یک نعمت خداست که به ما داده»، این تعبیر امام است که وجود رهبر معظم انقلاب را نعمتی می‌خواند که خدا به ما بخشیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خدا را شاکریم که این ملت را رها نکرده و اگر امام مردم از دست رفت، پس از ایشان خَلَف صالح او زمام‌دار امور شد که انقلاب، مبانی دین و استکبارستیزی ما را استمرار بخشیده و ایران اسلامی را به مرحله‌ای رسانده که چشم دشمن از پیشرفت‌های این ملت خیره باشد.

مخالفت با بی حجابی، مخالفت با سلطه استکبار است

وی به دلیل مقابله و مخالفت با کشف حجاب در کشور اشاره و بیان کرد: اینکه با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم از این جهت است که این موضوع و جانب‌داری دشمن از آن، برای گرفتن حاکمیت دین از ما است و اگر کاشفان حجاب و افراد بی‌بند و بار بر این جامعه مسلط شوند، دیگر دینی باقی نمی‌ماند که جوان ما از آن بهره‌مند شود و تعالی پیدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند «اگر زنان و دختران ما می‌دانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریان‌هایی قرار دارند، دیگر بی‌حجابی نمی‌کردند».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ