فقدان سیستم تصفیه فاضلاب بزرگترین تهدید محیط زیستی دماوند است

اقتصاد ایران: دماوند- امام جمعه دماوند گفت: فقدان سیستم تصفیه فاضلاب بزرگترین تهدید محیط زیستی دماوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی در جمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می‌شود و از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است.

فتاح دماوندی با اشاره به اینکه ممکن است بگویید برخی از قوانین محیط زیست اشکالاتی دارد و گره در کار مردم انداخته است افزود: سوال ما این است که چه کسی باید قانون را اصلاح کند؟ آیا کسانی جز نمایندگان محترم مجلس چنین وظیفه‌ای دارند؟ اگر در کشور قوانینی وجود دارد که به دلیل به روز رسانی نشدن، مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است و مردم را ناراحت کرده است، این مشکل به دلیل ترک فعل یا کم‌کاری مجلس است، دولت قانونگذار نیست بلکه مجری است.

وی در ادامه عنوان داشت: در شهرستان دماوند، موضوعات محیط زیستی مهمی وجود دارد که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم و اداره محیط زیست را در این باره یاری کنیم، فقدان سیستم تصفیه فاضلاب بزرگترین تهدید محیط زیستی ما است و البته اقدامات خوبی برای احداث شبکه راه اندازی تصفیه خانه در برخی مناطق مثل مهرآباد انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

امام جمعه دماوند بیان داشت: آلودگی آب رودخانه‌های دماوند که تأمین کننده بخشی از آب شرب کلانشهر تهران در سد ماملو است مشکل بزرگی است و متأسفانه هنوز در شهر دماوند شبکه سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب راه اندازی نشده و در همه شهرهای پنج‌گانه (کیلان، آبسرد، رودهن، آبعلی و دماوند) به تصفیه فاضلاب نیاز داریم و سازمان محیط زیست برای حفظ پاکی هوا وظیفه دارد تا از آلاینده‌های هوا بکاهد.

خطیب نماز جمعه دماوند با اشاره به اینکه همه ما باید برای جلوگیری از آلودگی هوای دماوند تلاش کنیم گفت: صدور بی‌رویه مجوز برای معادن، محیط زیست را تهدید می‌کند و زیستگاه‌های بکر حیات وحش باید حفظ شود، منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند باید به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا کند تا از صدور مجوزهای جدید معادن در آن منطقه جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۱۴ خرداد، سالروز رحلت حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۸ و انتخاب امام خامنه ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بیان داشت: امام خمینی شخصیت بی نظیر قرن ما با مدیریت جهادی برخاسته از ایمان عمیق و با توکل به خدای متعال، ایران را از وابستگی و ذلت به استقلال و عزت رساند. امام راحل به خوبی مردم را می‌شناخت، آرمان‌ها و اهداف امام بزرگوار ما عبارت بود از مبارزه با استکبار جهانی و اصرار بر استقلال همه جانبه ملت و خودکفایی و پافشاری بر حفظ اصول دینی و فقه اسلامی و وحدت ملت‌های مسلمان و ایجاد عدالت و حمایت از مستضعفان و محرومان بود.

فتاح دماوندی ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد افزود: این روز همچون عاشورا، روز عزای عمومی ملت ما و روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمین شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند در ۱۵ خرداد ۳ عنصر وجود داشت، یکی عنصر مردم، دیگری عنصر رهبر و امام و سومی عنصر انگیزه مذهبی و روحیه شهادت طلبی و فداکاری برای خدا بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ